کارشناسان سازمان ملل: همه طرف‌های جنگ یمن مرتکب جنایت جنگی شده اند

کارشناسان سازمان ملل: همه طرف‌های جنگ یمن مرتکب جنایت جنگی شده اند
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته هیات تحقیق سازمان ملل، کلیه طرف های درگیر در جنگ یمن از کودکان ۱۱ تا ۱۷ ساله برای شرکت در مناقشات سوءاستفاده کرده اند.

آگهی

هیاتی از کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که تمامی طرف‌های درگیر در جنگ داخلی یمن به طور بالقوه مرتکب «جنایت جنگی» شده اند.

این گروه از کارشناسان سازمان ملل متحد رویدادهای یمن را از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴ تا ژوئن ۲۰۱۸ بررسی کرده اند. بنا به اعلام این هیات که ریاست آن برعهده کمال الجندوبی، سیاستمدار تونسی است، شمار قربانیان غیرنظامی حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان بیشتر از تعداد قربانیان غیرنظامی دیگر طرف ها بوده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

به گفته این گروه از کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل، ائتلاف نظامی به رهبری عربستان در جریان حملات خود به یمن «مناطق مسکونی»، «بازارها» و حتی «اماکن پزشکی» را مورد هدف قرار داده است.

بنا به اعلام این هیات حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان می تواند «جنایت جنگی» محسوب شود. به گفته هیات تحقیق سازمان ملل، کلیه طرف های درگیر در جنگ یمن از کودکان ۱۱ تا ۱۷ ساله برای شرکت در مناقشات سوءاستفاده کرده اند. امری که به گفته این گروه «جنایت جنگی» محسوب می شود.

گزارش کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل در آستانه برگزاری مذاکراتی منتشر شد که این سازمان قصد دارد در روز شش سپتامبر (۱۵ شهریور) بین طرف های درگیر در جنگ یمن برگزار کند.

انور قرقاش، وزیر خارجه امارات عربی متحده در واکنش به گزارش کارشناسان سازمان ملل تاکید کرد که این گزارش «در خور پاسخگویی» است.

وی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که این گزارش باید مورد «بررسی» قرار گیرد. امارات عربی متحده یکی از متحدان عربستان سعودی در ائتلاف نظامی تحت رهبری این کشور در یمن است.

توئیتر

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عیدروس الزبیدی مستقر در عدنِ یمن: عملیات زمینی علیه حوثی‌ها لازم است

حوثی‌ها برای «دومین بار» نفتکش حامل نفت روسیه را «به اشتباه» هدف قرار دادند

سخنگوی حوثی‌ها به یورونیوز: ایران به ما و دیگران کمک‌هایی می‌کند اما نمی‌گوید چه بکنیم