آمریکا ۲۰۰ میلیون دلار از کمک خود به دولت فلسطین کم می‌کند

آمریکا ۲۰۰ میلیون دلار از کمک خود به دولت فلسطین کم می‌کند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«این مبلغ در جای دیگری که [برای آمریکا] اولویت بسیار بیشتری دارد، خرج خواهد شد.»

آگهی

دولت آمریکا بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از کمک خود به تشکیلات خودگردان فلسطینی را کم می‌کند.

این مبلغ بخشی از کمک‌های آمریکا به پروژه‌های سرزمین‌های فلسطینی در کرانه‌ باختری و باریکه غزه است که مقام‌های آمریکایی قصد دارند آن را به مصرف دیگری برسانند.

یک مقام رسمی آمریکا به خبرگزاری رویترز گفت: «ما کمک‌های دولت به تشکیلات خودگردان فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری را بررسی کردیم تا ببینیم که آیا صرف این مبالغ با منافع ملی آمریکا منطبق است یا نه و این که آیا برای مالیات‌دهندگان آمریکایی منفعتی به همراه دارد یانه.»

این مقام آمریکاییکه هویتش فاش نشده، در همین زمینه افزود: «به دنبال این بررسی که زیر نظر رئیس جمهوری انجام شد، ما تصمیم گرفتیم از مبلغی که مطابق برنامه صندوق کمک اقتصادی در سال ۲۰۱۷ برای پروژه‌هایی در نوار غزه و کرانه باختری در نظر گرفته بودیم، مبلغی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار را کم کرده و به امر دیگری اختصاص بدهیم. این مبلغ در جای دیگری که [برای آمریکا] اولویت بسیار بیشتری دارد، خرج خواهد شد.»

روز ۲۶ دی ماه ۹۶ نیز در پی تنش دیپلماتیک کاخ سفید با دولت فلسطین بر سر تغییر مکان سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس، مقام های واشنگتن اعلام کرده بودند که بخشی از کمک‌های مالی خود به سازمان ملل برای خرید نیازهای اولیه آوارگان فلسطینی را قطع می‌کنند.

کمک مالی آمریکا به آوارگان فلسطینی حدود ۳۰ درصد بودجه سالانه کمیساریای عالی ویژه سازمان ملل متحد برای این آوارگان را تشکیل می‌دهد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کانادا ۹۰ میلیون دلار به آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی کمک می‌کند

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان: قطع کمک‌ مالی آمریکا حمله به حقوق بین‌الملل است

قطع کمک مالی آمریکا به آوارگان فلسطینی و احتمال محرومیت ۵۱۵ هزار کودک از مدرسه