هشدار وزیر برکسیت بریتانیا به عواقب خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا

دومینیک راب وزیر برکسیت بریتانیا
دومینیک راب وزیر برکسیت بریتانیا Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک مقام کابینه بریتانیا هشدار داده است که اگر توافق برکسیت به سرانجام نرسد ممکن است بریتانیایی‌های اروپا دسترسی به بانک‌های انگلیس را از دست بدهند.

آگهی

یک مقام کابینه بریتانیا هشدار داده است که اگر توافق برکسیت به سرانجام نرسد ممکن است بریتانیایی‌های مقیم  کشورهای عضو اتحادیه اروپا دسترسی به بانک‌های انگلیس را از دست بدهند.

دومینیک راب، وزیر برکسیت بریتانیا، که روز پنج‌شنبه در پارلمان حضور یافته بود لیستی شامل ۲۴ هشدار مربوط به عواقب خروج از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق به نمایندگان ارائه داد. این ۲۴ هشدار بخش اول از ۸۰ هشداری است که تاثیر احتمالی خروج بدون توافق را بر زندگی روزانه شهروندان بریتانیایی ترسیم می‌کند.

بر طبق گفته‌های وزیر برکسیت بریتانیا در این‌صورت، بانک‌های انگلیس احتمالا دسترسی خود را به سیستم پرداخت اتحادیه اروپا از دست می‌دهند و «مشتریان ممکن است متحمل هزینه‌های اضافی و زیادتر شدن طول زمان پردازش تبادلات یورویی شوند و هزینه کارت‌های اعتباری نیز در انگلیس و اتحادیه اروپا افزایش خواهد یافت.»

بر طبق این گزارش، تبعات خروج بدون توافق از اتحادیه می‌تواند به « توقف نقل و انتقال آزاد کالا بین بریتانیا و اتحادیه اروپا» منجر شود. در این میان برخی کارشناسان هشدار می‌دهند بریتانیا انتظار دارد در صورت ناکامی در دستیابی به توافق، اتحادیه اروپا روی اجناس ساخت این کشور تعرفه وضع کند. 

با این حال و علی‌رغم نگرانی‌های منعکس شده، آقای راب گفته مطمئن است که توافق خوبی در چشم‌انداز پیش‌رو وجود دارد و تاکید کرده است اولویت دولت کسب اطمینان از ادامه مسیر جاری است.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا پیشتر در ماه مه به دولت محافظه‌کار بریتانیا هشدار داده بود که زمان به سرعت می گذرد و همچنان مذاکرات برکسیت با سرعت لازم پیشرفت نمی‌کند.

شهروندان بریتانیایی روز ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دادند. با این حال آنان باید در یک رفراندوم دیگر نیز که برای روز ۲۹ مارس ۲۰۱۹ پیش‌بینی‌ شده است شرکت کنند.این رفراندوم در بر سر تائید نحوه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقیب بریتانیایی گالیله ظهور می‌کند

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت