موقعیت متزلزل رئیس جمهوری آمریکا؛ وکیل سابق ترامپ اتهاماتش را می پذیرد

موقعیت متزلزل رئیس جمهوری آمریکا؛ وکیل سابق ترامپ اتهاماتش را می پذیرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ در پی آن است که با پذیرش اتهامات خود از مجازاتش کاسته شود.

آگهی

مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که تحقیقات قضایی درباره تقلب مالیاتی و بانکی وی در حال انجام است در پی معامله ای است که در ازای پذیرش اتهاماتش مجازاتش کاهش یابد.

به گزارش شبکه ان‌.بی.سی، کوهن ۵۱ ساله هنوز به موافقتی در این زمینه نرسیده است اما احتمالا این توافق روز سه شنبه حاصل خواهد شد.

شبکه سی.ان.ان همچنین گزارش داده که این توافق حاوی ضمانت کاهش مجازات در برابر همکاری با مقامات قضایی نیست.

خبرگزاری رویترز که پیگیر این ماجرا بوده می‌گوید که لانی دیویس، وکیل مایکل کوهن حاضر به اظهار نظر در این باره نشده است.

پلیس فدرال آمریکا پیش‌تر در جستجوی از خانه آقای کوهن اسناد و مدارکی به دست آورده که با پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مرتبط است. 

مایکل کوهن به مدت بیش از ۱۰ سال از افراد نزدیک به دونالد ترامپ بود. او سال‌ها بعنوان وکیل شخصی آقای ترامپ کار می کرد و بعد از انتخاب وی به ریاست جمهوری آمریکا مشاور او بود. با این حال رابطه بین این دو از ماه آوریل گذشته که اف.ی.آی به دفتر کار، اتاق هتل و خانه کوهن یورش برد، قطع شد.

نیویورک تایمز گزارش داده است که دادستان فدرال در حال حاضر روی وام ۲۰ میلیون دلاری که کوهن دریافت کرده متمرکز است. بخش دیگری از پرونده کوهن به پرداخت ۱۳۰ هزار دلار وجه نقد از سوی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ به استورمی دنیلز، ستاره فیلم های پورنو مرتبط است.

دونالد ترامپ بارها هر گونه ارتباط کارزار انتخاباتی اش را با مقامات روسیه رد کرده است، با این حال هنوز مشخص نیست که پذیرش اتهامات از سوی وکیل شخصی آقای ترامپ چه تاثیری بر پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد داشت.

تحقیقات رابرت مولر، دادستان ویژه درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا از ماه مه سال ۲۰۱۷ آغاز شده است که تاکنون به طرح دعوی  علیه ۳۰ نفر انجامیده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وکیل سابق ترامپ دروغ‌گویی به کنگره را پذیرفت

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت