ارتش سوریه مواضع مخالفان در استان ادلب را بمباران کرد

ارتش سوریه مواضع مخالفان در استان ادلب را بمباران کرد
Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز، خبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مخالفان دولت سوریه در استان ادلب از بیم توافق دولت با ساکنان منطقه روزانه شماری از اهالی این استان را به اتهام مذاکره با رژیم و «خیانت» بازداشت می کنند.

آگهی

نیروهای ارتش سوریه روز پنجشنبه مواضع مخالفان دولت این کشور در استان ادلب را بمباران کردند.

ارتش سوریه همچنین اعلامیه هایی نیز در استان ادلب پخش کردند که در آنها از ساکنان خواسته شده است تسلیم نیروهای دولتی شوند.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اخیرا اعلام کرده بود که به دست گیری کنترل استان ادلب یکی از اولویتهای ارتش این کشور است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در اعلامیه هایی که ارتش سوریه در استان ادلب پخش کرده به ساکنان پیشنهاد شده است که در ادلب نیز مانند دیگر مناطق سوریه توافقی بین شورشیان و رژیم سوریه به دست آید. شورشیان در توافق های پیشین پس از برقراری آتش بس ضمن تخلیه منطقه به محل دیگری در سوریه (اغلب استان ادلب) می رفتند. نیروهای دولتی نیز کنترل منطقه ای را که شورشیان تخلیه کرده بودند در اختیار می گرفتند.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه روز پنجشنبه همزمان با پخش اعلامیه های ارتش این کشور خطاب به اهالی ادلب، از حمله توپخانه ای و راکتی نیروهای دولتی به شهر جسر الشغور در جنوب غربی استان ادلب خبر داد. بنا به اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه این حملات مقدمه ای برای تهاجم ارتش سوریه به استان ادلب است هر چند هنوز نیروهای دولتی در خاک این استان پیشروی نکرده اند.

روزنامه دولتی الوطن نیز روز پنجشنبه بمباران مواضع مخالفان رژیم سوریه در استان ادلب را تائید کرد.

استان ادلب از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون تحت کنترل مخالفان بشار اسد قرار دارد. تخمین زده می شود که گروه تحریر الشام همچنان کنترل حدود ۶۰ درصد از مساحت این استان را در اختیار دارد.

نیروهای دولتی سوریه در ماههای گذشته با کمک نیروی هوایی روسیه موفق به پیشروی در مناطق مختلف سوریه از جمله غوطه شرقی در حومه دمشق و جنوب این کشور در نزدیکی مرز اردن شدند.

مخالفان دولت سوریه در استان ادلب از بیم توافق دولت با ساکنان ادلب روزانه شماری از اهالی این استان را به اتهام مذاکره با رژیم و «خیانت» بازداشت می کنند. گروه دیده بان حقوق بشر سوریه شمار افرادی را که تنها طی هفته جاری در استان ادلب بازداشت شده اند ۱۰۰ نفر اعلام کرده است.

شمار ساکنان استان ادلب دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تخمین زده می شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بولتون: خط قرمز ما برای راه حل سوریه حضور ایران در این کشور است

حملات ترکیه به زیرساخت‌های انرژی و نیروگاه‌های شمال سوریه؛ برق صدها روستا قطع شد

تنش بین آمریکا و عضو ناتو در سوریه؛ پنتاگون: پهپاد ترکیه را زدیم چون تهدیدی علیه نیروهایمان بود