ترامپ به ترکیه: کشیش آمریکایی را آزاد نکنید تحریم می‌شوید

ترامپ به ترکیه: کشیش آمریکایی را آزاد نکنید تحریم می‌شوید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عدم آزادی کشیش آمریکایی محبوس در ترکیه کاخ سفید را خشمگین کرده است و دولت ایالات متحده وعده اجرای تحریم های شدید علیه دولت ترکیه را داده است.

آگهی

کاخ سفید ترکیه متحد مهم خود در ناتو را در رابطه با بازداشت پدرمسیحی آمریکایی به اتهام جاسوسی، تهدید کرد.

ایالات متحده می گوید اتهامات علیه این پاستور، کشیش پروتستان ها، بی پایه و اساس است. مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا پنج شنبه گفت اگر ترکیه اقدام فوری برای آزادی آندرو کریگ برانسون انجام ندهد ایالات متحده تحریم های سنگینی علیه این کشور وضع خواهد کرد.

برانسون، پاستور اوانجلیست آمریکایی ۵۰ ساله و از اهالی ایالت کارولینای شمالی است. برانسون بدلیل بیماری پس از تحمل کمتر از یک سال زندان در ترکیه به حصر خانگی درآمد. گفته می شود در صورتی که اتهامات او در دادگاه عالی ترکیه تایید شوند این شهروند آمریکا به ۱۵ تا بیست سال زندان محکوم خواهد شد.

دادستان ترکیه او را به همکاری با حزب کارگران کردستان ترکیه و جاسوسی متهم کرده است.

دونالد ترامپ در دو هفته اخیر در دو توییت اتهامات ترکیه علیه این پاستور را خلاف واقع دانسته و خواستار آزادی هرچه سریعتر این شهروند اهل کارولینای شمالی است. دونالد ترامپ در آخرین توییت اعلام کرده است اگر در اسرع وقت برانسون آزاد نشود تحریم های شدیدی علیه ترکیه به اجرا درآمد خواهند شد.

در اخرین درخواست وکیل این شهروند آمریکایی در جهت تجدیدنظر در بازداشت او و احتمال آزادی اش دادگاه ترکیه برگزاری هر تصمیم نسبت به آزادی او را به ماه اکتبر موکول کرد. این موضوع باعث خشم بیشتر کاخ سفید شده است.

ترکیه عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی است و آمریکا بزرگترین و پرقدرت ترین عضو این پیمان و تنش ها میان این دو کشور می تواند وضعیت ترکیه در این سازمان را متزلزل کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟