بحران در آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی سازمان ملل پس از قطع کمک‌های مالی آمریکا

بحران در آژانس مامور سازمان ملل درفلسطین پس از قطع کمک های مالی آمریکا
بحران در آژانس مامور سازمان ملل درفلسطین پس از قطع کمک های مالی آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایالات متحده آمریکا پیش از این به تنهایی در تامین ۳۰ درصد از بودجه سالانه «آنروا» UNRWA مشارکت داشت اما اینک خواهان ایجاد اصلاحات در آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد است.

آگهی

«آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» اعلام کرد در پی کاهش چشمگیر کمک های آمریکا به این سازمان بین المللی بیش از دویست و پنجاه نفر از کارکنان خود را در غزه و کرانه باختری رود اردن اخراج خواهد کرد.

کریس گنس، سخنگوی آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) روز چهارشنبه در سخنانی ضمن تاکید بر اینکه قطع بخش عمده ای از کمک های آمریکا «تهدیدی برای موجودیت» این سازمان به شمار می رود، تصریح کرد: ۱۵۴ کارمند فلسطینی در کرانه باختری رود اردن و ۱۱۳ فرد دیگر از پرسنل این آژانس در غزه از کار برکنار خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد آژانس برای پانصد کارمند تمام وقت خود نیز قراردادهای نیمه وقت تنظیم کرده است.

این نخستین موج اخراج و کاهش پرسنل از سوی آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک پس از ژانویه سال جاری است که اعتراض فلسطینان را به همراه دارد. آمریکا در ابتدای سال جاری میلادی اعلام کرد کمک های خود به این سازمان را از ۳۶۰ میلیون به ۶۰ میلیون دلار کاهش می دهد.

ایالات متحده آمریکا پیش از این به تنهایی در تامین ۳۰ درصد از بودجه سالانه «آنروا» UNRWA مشارکت داشت اما اینک خواهان ایجاد اصلاحات در این آژانس است. واشگنتن گفته است در صورتی کمک های پیشین را به این سازمان از سر می گیرد که فلسطینیان باردیگر به میز مذاکرات با اسراییل بازگردند.

گفتگوهای صلح میان فلسطین واسرائیل از سال ۲۰۱۴ به حال تعلیق درآمده است. تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اقدام تحریک آمیز آمریکا در انتقال سفارت خود به بیت المقدس دیگر این کشور را به عنوان میانجی عادل در گفتگوهای صلح به رسمین نمی شناسد.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۵۰۰ هزار تن از فرزندان آوارگان فلسطینی در مدارس تحت مدیریت «آنروا» در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن تحصیل می کنند. این سازمان بین المللی همچنین وظیفه کمک رسانی در حوزه بهداشت و سلامت و نیز مساعدت های اجتماعی به آوارگان فلسطینی را نیز برعهده دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا رسما سفارت خود را در بیت‌المقدس افتتاح کرد

محمود عباس کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطینی را معرفی کرد

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم