کنفرانس سالانه ایدز با حضور چهره‌های سرشناس جهان در آمستردام برگزار شد

کنفرانس سالانه ایدز با حضور چهره‌های سرشناس جهان در آمستردام برگزار شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شاهزاده هری (فرزند دوم چارلز ولیعهد بریتانیا)، چارلیز ترون (هنرپیشه)، التون جان (ستاره موزیک پاپ)، کنچیتا وورست (برنده یوروویژن ۲۰۱۴) از جمله افرادی هستند که در این کنفرانس حضور دارند.

آگهی

بیست و دومین کنفرانس بین‌المللی ایدز با هدف ارائه راهکارهایی برای پیشگیری و درمان مبتلایان به «اچ‌آی‌وی» و «ایدز» با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی، علمی و هنری در آمستردام آغاز شد.

اچ‌آی‌وی یک ویروس است که از طریق خون، مایع منی و ترشحات واژن از فرد ناقل به فرد سالم منتقل می‌شود. این ویروس به سیستم ایمنی حمله می‌کند و سبب می‌شود تا بدن فرد مبتلا نتواند در مقابل دیگر عفونت‌ها از خود مقاومت نشان دهد.

در صورت عدم درمان، سیستم ایمنی بدن در نهایت به طور کامل از بین خواهد رفت. بیماری ایدز به مجموعه‌ای از علائم و بیماری‌هایی اطلاق می‌شود که در مرحله نهایی بیماری بروز می‌کنند. در صورتی که افراد پس از آلودگی به اچ‌آی‌وی تحت درمان قرار گیرند روند بیماری کند شده و میزان انتقال آن کاهش می‌یابد.

در این کنفرانس که از یکم تا پنجم مردادماه (۲۳-۲۷ ژوئیه) با حضور پانزده هزار نفر از سراسر جهان در پایتخت هلند برگزار می‌شود، جدیدترین دستاوردهای علمی و سیاست‌های بهداشتی در رابطه با پیشگیری و درمان این بیماری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شاهزاده هری (فرزند دوم چارلز ولیعهد بریتانیا)، چارلیز ترون (هنرپیشه)، التون جان (ستاره موزیک پاپ)، کنچیتا وورست (برنده یوروویژن ۲۰۱۴) از جمله افرادی هستند که در این کنفرانس حضور دارند.

کنچیتا وورست یکی از چهره‌های جنجالی حاضر در این همایش که در ماه آوریل امسال اعلام کرد که مبتلا به اچ‌آی‌وی است در جریان این کنفرانس پرسید: «چقدر زمان لازم است تا داروهای مرتبط با این بیماری در اختیار تمامی مبتلایان قرار گیرد؟»

شاهزاده هری در جمع نوجوانان شرکت‌کننده در این همایش
شاهزاده مابل از اعضای خانواده سلطنتی هلند
چارلیز ترون، هنرپیشه مشهور از جامعه جهانی خواست تا سدهای درمان این بیماری را بشکنند
التون جان، خواننده برجسته از دیگر سخنرانان این همایش بود
کنچیتا وورست ستاره مسابقات یوروویژن که خود به اچ‌آی‌وی مبتلاست، یکی از چهره‌های جنجالی حاضر در این همایش است
عمر شریف جونیور در مراسم بازگشایی این کنفرانس در مورد لزوم مقابله با این بیماری صحبت کرد
تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در سخنانی گفت که جامعه جهانی نیازمند تلاش‌های بیشتری برای مقابله با این بیماری است

بر طبق برآورد کارشناسان قریب به ۳۷ میلیون نفر در جهان به اچ‌آی‌وی آلوده هستند و با وجود تلاش‌های بسیار جامعه جهانی هر روزه بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شود. همچنین آمارها نشان می‌دهد که تاکنون ۳۵ میلیون نفر در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به ایدز از دست داده‌اند.

گرچه پیشتر از سوی سازمان جهانی بهداشت وعده داده شده بود که این بیماری تا سال ۲۰۲۰ ریشه‌کن شود اما براساس گزارش تدروس آدهانوم، مدیرکل این سازمان این امر محقق نخواهد شد و هنوز قدم‌های زیادی برای رسیدن به این نقطه باید برداشته شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دومین بیمار مبتلا به ایدز درمان شد

بیش از ۷۸ تن از ساکنان روستایی در چابهار مبتلا به اچ‌آی‌وی هستند

بیش از یک میلیارد انسان در معرض «همه‌گیری» چاقی قرار دارند