قاسمی در پاسخ به پمپئو: مردم قهرمان ایران از توطئه بیگانگان عبور خواهند کرد

قاسمی در پاسخ به پمپئو: مردم قهرمان ایران از توطئه بیگانگان عبور خواهند کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی وزارت خارجه ایران «سخنرانی مزورانه و سخیف» وزیر خارجه آمریکا را صرفا «یک اقدام ابزاری و تبلیغاتی» خواند

آگهی

وزارت امور خارجه ایران صبح دوشنبه به سخنان مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در جمعی از ایرانیان مقیم این کشور واکنش نشان داد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صبح دوشنبه سخنان مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا «مزورانه و سخیف» خواند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آقای قاسمی گفت که این سخنان صرفا «یک اقدام ابزاری و تبلیغاتی» است و بیش از هر چیز «نشانه درماندگی بی حد و حصر دولت آمریکا» پس از خروج «غیرقانونی» از برجام است.

بهرام قاسمی در ادامه تأکید کرد که سخنان مایک پمپئو به وضوح «مصداق بارز دخالت این کشور در امور داخلی ایران» بوده و دقیقا در «راستای سیاست‌های دیرپای بی‌ثبات‌ساز و مخرب» ایالات متحده در منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه از مواردی نظیر دست‌ داشتن آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد، پشتیبانی از صدام حسین در جنگ هشت ساله و نیز سقوط هواپیمای مسافربری ایران در آبهای خلیج فارس نام برد و بر سابقه تاریخی دخالت‌ دولت‌های مختلف ایالات متحده در امور داخلی ایران تأکید کرد.

وی در ادامه افزود:‌ «بی‌شک مردم قهرمان ایران با ذکاوت و بلوغ همیشگی خود و با الهام از آموزه‌های فرهنگی و استعداد ذاتی خود از تمامی توطئه‌های ضد ایرانی بیگانگان عبور خواهند کرد.»

مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده، شب گذشته با حضور در میان جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا در لس‌آنجلس اعلام کرد که آمریکا پشتیبان «صدای فراموش‌شده» مردم ایران است.

وی همچنین با انتقاد از شدید از مقامات بلند پایه ایران آنان را به «نزدیک چهل سال دزدی» از مردم ایران و ارتکاب «اقدامات تروریستی در منطقه» و «سرکوب بی‌رحمانه» مخالفان در داخل این کشور محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:پمپئو در جمع ایرانیان: آمریکا پشتیبان صدای فراموش‌شده مردم ایران است

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض شدید ایران به گرجستان برای کشف حجاب چند زن ایرانی

وزیر خارجه ترکیه: از تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیروی نمی‌کنیم

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند