افغانستان؛ چالش میان شوق تحصیل و ترس مرگ

افغانستان؛ چالش میان شوق تحصیل و ترس مرگ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شمار بسیاری از کودکان قربانی خشونت در افغانستان اند و وزیر معارف این کشور معتقد است عاملان جنگ و خشونت بی‌سوادند.

آگهی

کودکان بسیاری در افغانستان قربانی خشونتها هستند و وزیر معارف این کشور معتقد است عاملان جنگ و خشونت بی‌سوادند. در کشوری که در ترس جنگ فرو رفته، آیا همچنان شوق به تحصیل زنده است؟ آیا آموزش می‌تواند سرانجام برای افغانستان آرامش به بار بیاورد؟ این برنامه دیدگاه به چنین سوالاتی می‌پردازد.‌

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

روز ۲۷ ژانویه کابل شاهد یک حمله انتحاری بی‌سابقه بود. در انفجار یک آمبولانس ۱۰۳ نفر جان باختند و ۲۳۵ نفر نیز زخمی شدند. محل انفجار تنها ۱۰ متر با دبیرستان دخترانه ملاله فاصله داشت.

خبرنگار یورونیوز با وزیر معارف افغانستان راهی بازدید از این دبیرستان شد. شفیقه احمدی وردک، مدیر دبیرستان ترکش‌های آمبولانس و تصاویر تکان‌دهنده‌ آن روز را نشان داد و تأکید کرد که با وجود ترس و وحشت حاصل از تروریسم همه کارکنان دبیرستان به فاصله اندکی به سرکار خود بازگشتند و این دبیرستان کار خود را از سر گرفت.

میرویس بلخی، وزیر معارف افغانستان هنگام بازدید از دبیرستان ملاله

به گزارش سازمان ملل متحد تنها در سال ۲۰۱۶ در افغانستان ۹۲۳ کودک در مسیر خانه و مدرسه جان باخته‌ و ۲۵۸۹ تن دیگر از آنان نیز زخمی شده‌اند.

در روز ۳۰ آوریل چهار روز پس از مصاحبه‌‌ با وزیر معارف، حمله‌انتحاری دیگری در کابل خبرنگاران را هدف گرفت که در اثر آن ۹ خبرنگار کشته شدند. همچنان این پرسش به جا می‌ماند که آیا آموزش و رسانه‌ها می‌توانند از افغانستان کشوری آرام بسازند؟

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آموزش موسیقی به کودکان کار در کابل

نیمه نخست ۲۰۱۸، خونین‌ترین روزها برای غیرنظامیان افغانستان

وداع غمبار دختران صنف ششم افغان با مکتب در دو سالگی ممنوعیت طالبان