سخنگوی کاخ‌ سفید: ترامپ از بولتون خواست تا پوتین را به کاخ سفید دعوت کند

سخنگوی کاخ‌ سفید: ترامپ از بولتون خواست تا پوتین را به کاخ سفید دعوت کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سارا سندرز گفت ترامپ و رییس جمهوری روسیه در نشست هلسینکی توافق کردند تا بین کارکنان امنیتی دو کشور گفتگوهایی در سطوح مختلف برگزار شود.

آگهی

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) اعلام کرد که رییس جمهور آمریکا از جان بولتون، مشاور امنیت ملی خواسته‌ است تا از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای سفر به واشنگتن در پاییز دعوت به عمل آورد.

سارا سندرز گفت آقای ترامپ و رییس جمهوری روسیه در نشست هلسینکی توافق کردند تا بین کارکنان امنیتی دو کشور گفتگوهایی در سطوح مختلف کاری برقرار شود.

دن کوتس، رییس اداره اطلاعات ملی درباره دیدار رهبران دو کشور گفت: «من هیچ‌گونه اطلاعاتی مبنی بر اینکه در ملاقات دو نفره ترامپ و پوتین چه گذشته‌ است ندارم.»

سخنگوی کاخ سفید افزود که رییس جمهوری آمریکا پیشنهاد آقای پوتین مبنی بر بازجویی و تحقیق از شهروندان آمریکایی در قبال اعطای مجوز به آمریکا برای بازجویی از ۱۲ تبعه روس که متهم به دخالت در انتخابات آمریکا هستند را رد کرده است.

خانم سندرز تاکید کرد که دونالد ترامپ به رییس جمهوری روسیه متذکر شده است که مسکو به هیچ‌ وجه نباید در انتخابات ایالات متحده دخالت کند.

سخنگوی کاخ سفید با ذکر این‌که هنوز خطر دخالت روسیه در انتخابات وجود دارد گفت که دونالد ترامپ معتقد است آمریکا باید برای حفظ سلامت انتخابات در این کشور تمرکز کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار روسیه به آمریکا؛ یورو و روبل را جایگزین دلار می‌کنیم

واکنش کنگره آمریکا به دیدار ترامپ و پوتین؛ «بزدلانه و شرم‌آور»

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت