هشدار ترزا می: ممکن است هیچگاه برکسیت عملی نشود

Theresa May
Theresa May Copyright REUTERS/Axel Schmidt
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ترزا می: طرح برکسیت یک فهرست طولانی از آرزوها نیست که مذاکره کنندگان شروع به انتخاب از میان آنها کنند؛ بلکه طرحی جامع با مجموعه‌ای از اسناد غیرقابل مذاکره است.

آگهی

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد با تلاش‌هایی که برخی از قانون‌گذاران این کشور برای تضعیف طرح او در موضوع چگونگی روابط با بروکسل پس از برکسیت انجام می‌دهند، ممکن است هیچگاه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا عملی نشود.

خانم می در متنی که توسط روزنامه «The Mail on Sunday» منتشر شد، هشدار داد با ادامۀ خط مشی کنونی این خطر وجود دارد که درنهایت هیچ برکسیتی در کار نباشد. او همچنین اعلام کرد که قرار است لندن در دور آیندۀ گفتگوها با بروکسل بر سر برکسیت، موضع بسیار سختی اتخاذ کند.

خانم می در دفاع از طرحی که برای برکسیت تهیه کرده است، نوشت: «برخی گمان می‌کنند که برکسیت، یک نقطۀ شروع برای بازگشت به عقب و پس‌رفت است. اجازه دهید این را روشن کنم که این طرح یک فهرست طولانی از آرزوها نیست که مذاکره کنندگان شروع به انتخاب از میان آنها کنند؛ بلکه طرحی جامع با مجموعه‌ای از اسناد غیرقابل مذاکره است.»

بر اساس برنامۀ زمان‌بندی شده، بریتانیا در مارس سال آیندۀ میلادی اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد. هفتۀ گذشته در اعتراض به طرح خانم می در موضوع چگونگی ادامۀ همکاری‌های تجاری بریتانیا با اتحادیه اروپا پس از برکسیت، دو تن از وزرای کابینه او استعفا دادند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز در جریان دیدارش از این کشور، به انتقاد آشکار از سیاستهای خانم می در موضوع برکسیت پرداخت و حتی از شایستگی‌های بوریس جانسون، وزیر خارجه مستعفی این کشور برای رسیدن به مقام نخست‌وزیری سخن گفت.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برکسیت؛ فشارها بر ترزا می افزایش یافت

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت