تعداد کشته‌های بمبگذاری انتحاری در پاکستان به ۱۲۸ نفر رسید

تعداد کشته‌های بمبگذاری انتحاری در پاکستان به ۱۲۸ نفر رسید
Copyright عکس از رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تعداد کشته‌های بمبگذاری انتحاری در پاکستان به ۱۲۸ نفر رسید

آگهی

حمله یک بمب‌گذار انتحاری در شهر کویته پاکستان دست کم ۱۲۸ کشته بر جای گذاشت. با توجه به شدت انفجار امکان افزایش تلفات وجود دارد. مقام‌های رسمی پاکستان پیش تر این تعداد را ۸۵ نفر اعلام کرده بودند.

خبرگزاری رویترز به نقل از فایز کاکار، وزیر بهداشت ایالت بلوچستان پاکستان شمار مجروحان این حمله را در اولین برآورد بیش از ۱۲۰ تن ذکر کرده است.

گروه داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

انفجار انتحاری ظهر جمعه در یک گردهمایی انتخاباتی روی داد. این بزرگ‌ترین حمله در پاکستان در یک سال اخیر و سومین حمله به میتینگ‌های انتخاباتی در طول یک هفته بوده است. انتخابات پاکستان قرار است روز ۲۵ ژوئیه، ۳ مرداد برگزار شود.

موج خشونت‌ها در میانه کارزار انتخاباتی پاکستان همزمان با بازگشت نواز شریف، نخست‌وزیر پیشین این کشور افزایش یافته است. نواز شریف که جمعه ۶ ژوئیه (۱۵ تیر) به طور غیابی به ۱۰ سال زندان محکوم شد با وجود خطر زندانی شدن به پاکستان بازگشت. هواپیمای حامل او و دخترش مریم، روز جمعه از لندن در فرودگاه لاهور به زمین نشست.

مریم شریف، وارث سیاسی نواز شریف به هفت سال زندان و همسر او محمد صفدر، نماینده پارلمان پاکستان به یک سال زندان محکوم شده‌اند. با حکمی که صادر شده، صلاحیت مریم شریف برای شرکت در رقابتهای انتخاباتی ۲۵ ژوئیه رد شده تلقی می‌شود.

نواز شریف که سه دوره نخست‌وزیری پاکستان را برعهده داشت سال گذشته از سوی دیوان عالی پاکستان به اتهام فساد رد صلاحیت و به این ترتیب مجبور به ترک قدرت شد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار مرگبار در پاکستان؛ شمار کشته‌شدگان از ۳۱ نفر گذشت

ملافضل الله رهبر طالبان پاکستان و مخالف سرسخت مذاکرات صلح کشته شد

وزیر کشور پاکستان مورد سوءقصد قرار گرفت و زخمی شد