ماکرون در چارچوب نشست ناتو: کاری نکنیم ناتو متزلزل شود

ماکرون در چارچوب نشست ناتو: کاری نکنیم ناتو متزلزل شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در چارچوب نشست سالانه ناتو با دونالد ترامپ رئیس جمهوری فرانسه دیدار کرد.

آگهی

امانوئل مکرون در چارچوب نشست سالانه ناتو با دونالد ترامپ دیدار و گفتگو کرد. رئیس جمهوری فرانسه از ۲۸ کشور عضو ناتو خواست این پیمان مهم را «متزلزل» نکنند. سخنان ماکرون به صورت غیرمستقیم اشاره‌ای داشت به جنگ لفظی بین صدر اعظم آلمان و رئیس جمهوری آمریکا در بدو ورود به نشست ناتو در بروکسل. رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه آلمان را «اسیر» دست روسیه خوانده بود، ادعایی که واکنش منفی آنگلا مرکل و سایر مقام‌های آلمان را در پی داشت.

کارشناسان سیاسی می‌گویند هیچ گاه به این اندازه شاهد اختلاف اعضای ناتو در نشست سالانه این سازمان نبوده‌اند. تنش‌ها در حدی است که برخی ادعا می‌کنند که این موضوع می‌تواند به «نابودی ناتو» بینجامد.

امانوئل ماکرون درباره تنش‌ها میان دو رهبر آلمان و آمریکا اعلام کرد که اختلافات باعث خواهند شد تا اروپا به ناگزیر بیشتر برای ناتو هزینه کند و این شرایط کاملا سخت‌تر خواهند کرد. به گفته امانوئل ماکرون اولویت ناتو مبارزه با دشمنان خارجی خصوصا تروریسم است. وی گفت در این وضعیت نیازی به اختلافات داخلی نداریم.

رئیس جمهوری فرانسه اعتقاد دارد که اولویت های ناتو باید روی سه محور اصلی باشد: «مشروعیت دفاع مشترک، کارآیی بالای ناتو در مبارزه با تروریسم و نوسازی تجهیزات ناتو».

آقای ماکرون بار دیگر در گفتگو با دونالد ترامپ مدعی شد که فرانسه به تمام تعهداتش در قبال ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی عمل خواهد کرد. دونالد ترامپ در یک سال گذشته بارها متحدان اروپایی عضو ناتو را به بدحسابی و عدم مشارکت در هزینه‌های دفاعی ناتو متهم کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان نمی‌تواند یا نمی‌خواهد برای حل بحران‌های جهانی کاری بکند؟

مونته‌نگرو در پاسخ به ترامپ: ما در برقراری صلح جهانی نقش داریم

سایه سنگین برجام بر نشست ناتو