فرانسه با پیروزی مقابل بلژیک به فینال رسید، خروس‌ها فاتح «جنگ ستارگان»

فرانسه با غلبه بر بلژیک راهی فینال شد
فرانسه با غلبه بر بلژیک راهی فینال شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در مجموع جدال تماشایی مهره های سرشناس و پر تکنیک دو تیم که برخی همچون «لیزارازو» آنرا به یک مسابقه بوکس و برخی دیگر به «جنگ ستارگان» تشبیه کرده بودند با رستگاری تیم ملی فرانسه به پایان رسید.

آگهی

«جذاب ترین» مسابقه این دوره از جام جهانی به کام آبی پوشان فرانسوی رقم خورد. خروس ها که به دلیل بازی منسجم و هماهنگ و برخورداری از مهره هایی شناخته شده از پیش بخت نخست برتری در این میدان شناخته شده بودند، با پیروزی ۱ بر صفر مقابل شیاطین سرخ برای نخستین بار پس از دوازده سال راهی فینال جام جهانی روسیه شدند.

بلژیک، دیگر تیم پرمهره این مسابقات در نیمه نخست، رقابتی برابر با حریف قدرتمند خود داشت و از نظر درصد مالکیت توپ نیز آمار را به نفع خود رقم زد. با این وجود، موقعیت هایی که شاگردان دشان بر روی دروازه بلژیک خلق کردند بسیار خطرناک تر به نظر می رسید.

تنها گل این دیدار در دقیقه ۵۰ توسط ساموئل اومتیتی از روی ضربه کرنری به ثمر رسید که آنتوان گریزمن آنرا ارسال کرده بود. این گل حاصل شروع طوفانی خروس ها در ابتدای نیمه دوم بود که تا دقایقی پس از به ثمر رسیدن گل نیز ادامه یافت.

ضربه سر اومتیتی که به تور دروازه بلژیک نشست

بلژیک پس از خارج شدن از شوک دریافت گل اندک اندک به خود آمد اما به رغم ایجاد چند موقعیت خطرناک مقابل دروازه فرانسه از رسیدن به گل تساوی بازماند.

بیشتر بخوانید:

فرانسه با شکست بلژیک به فینال جام جهانی روسیه راه یافت

فرانسه نشان داد برغم دو بازی ضعیف مرحله گروهی حالا دیگر در سیستم ۱-۳-۲-۴ به خوبی جا افتاده و ضمن دفاع مستحکم با هارمونی فوق العاده تیمی بر روی دروازه حریفان بسیار خطرناک ظاهر می شود. نقش کیلیان امباپه که در این مسابقه زیاد توپ نصیبش نشد، در حرکات بدون توپ دیدنی و فوق العاده بود. آنتوان گریزمن نیز در این دیدار کیفیت متفاوتی نسبت به بازی های قبل از خود به نمایش گذاشت.

در آنسو بلژیک با بهره بردن از مدل ۳-۴-۳ و تلفیق دو فاکتور تکنیک و سرعت نمایش تاکتیکی خوبی ارائه کرد، هر چند در پایان از روی پاشنه آشیل خود یعنی ضعف خط دفاعی نتیجه را به حریف واگذار کرد. ادن هازارد چهره پرفروغ تیم بلژیک در این میدان بود. او بارها با نفوذ از جناح چپ دفاع فرانسه را آزار داد و با کنترل توپ در میانه میدان حرکت تیمی شیاطین سرخ را مهندسی کرد.

در مجموع جدال تماشایی مهره های سرشناس و پر تکنیک دو تیم که برخی همچون «لیزارازو» آنرا به یک مسابقه بوکس و برخی دیگر به «جنگ ستارگان» تشبیه کرده بودند با رستگاری تیم ملی فرانسه به پایان رسید.

اومتیتی زننده تنها گل این مسابقه به عنوان مرد اول میدان انتخاب شد.

دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی چهارشنبه شب بین تیم های انگلیس و کراوسی برگزار می شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

گالری عکس دیدار فرانسه - بلژیک:

حلقه شادی پس از گل
امانوئل ماکرون بعد از گل به هوا می پرد
شانزلیزه و حضور تماشاگران پس از پیروزی
شادمانی در شانزلیزه
بهت بلژیکی ها از شکست تیمشان
غم و اندوه از شکست
کوین دی بروین به همراه فرزند و همسرش در پایان بازی
آنتوان گریزمن و مشت هایی به سوی آسمان
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام جهانی ۲۰۱۸: به نظر شما چه تیمی قهرمان خواهد شد؟

پرچمدار کاروان ایران اولین «دوپینگی» المپیک پکن؛ ادامه تمرین ستاره ۱۵ساله روس با جود تست مثبت

انتقال فوری سردار آزمون به لیگ آلمان؛ مدیر لورکوزن: از توافق با زنیت بسیار خوشحالیم