داعش: پسر ابوبکر بغدادی کشته شده است

 داعش: پسر ابوبکر بغدادی کشته شده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

داعش که پیشتر با تصرف بخش مهمی از سرزمین های سوریه و عراق در سال ۲۰۱۴ از تشکیل یک خلافت اسلامی به رهبری ابوبکر بغدادی خبر داده بود طی سالهای اخیر با تحمل شکست های سنگین کنترل بخش عمده ای از اراضی اشغالی در این دو کشور را از دست داده است.

آگهی

پسر ابوبکر بغدادی، رهبر گروه موسوم به خلافت اسلامی، داعش در جریان یک عملیات نظامی در مرکز سوریه کشته شده است.

داعش با انتشار بیانیه‌ای در کانال‌های تلگرامی اعماق، پایگاه اطلاع رسانی و تبلیغاتی اینترنتی خود، ضمن اعلام این مطلب تصریح کرد: «حذیفه بدری، فرزند خلیفه در حمله به نیروهای نصیریه (علوی ها) و روس در یک نیروگاه برق واقع در استان حمص جان باخته است.»

معلوم نیست این حمله و کشته شدن پسر خلیفه داعش در چه زمانی رخ داده است.

داعش برای توصیف علویان استفاده از واژه نُصیریه استفاده می‌کند. بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و شمار بسیاری از مقام‌های عالی‌رتبه نظامی و سیاسی این کشور علوی هستند.

داعش که پیشتر با تصرف بخش مهمی از سرزمین های سوریه و عراق در سال ۲۰۱۴ از تشکیل یک خلافت اسلامی به رهبری ابوبکر بغدادی خبر داده بود طی سالهای اخیر با تحمل شکست های سنگین کنترل بخش عمده ای از اراضی اشغالی در این دو کشور را از دست داده و با تجمع پراکنده در مناطقی کوچکتر دست به حملات ایذایی می زند. این در حالیست که به اعتقاد برخی تحلیلگران سیاسی، چشم انداز ناامید کننده موجود در سوریه از دیدگاه سیاسی و نظامی سبب شده تا اعضای این گروه به تدریج روند بازسازی تشکیلاتی خود را در این کشور از سر گیرند.

بیشتر بخوانید:

نیروهای داعش در سوریه به طور عمده از دو جناح مورد تهاجم قرار می گیرند: ابتدا از سوی نیروهای متحد کرد و عرب که حمایت ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا را با خود دارند و دیگر نیروهای نظامی و شبه نظامی وابسته به دولت بشار اسد که تحت حمایت روسیه هستند.

ارتش عراق ابتدای تابستان سال جاری اعلام کرده بود که در حمله به تجمعی از رهبران گروه خلافت اسلامی در سوریه شمار زیادی از مسئولان ارشد این گروه کشته شده اند. این درحالیست که نیروهای ائتلاف بین المللی معتقدند ابوبکر بغدادی که خود از اتباع کشور عراق محسوب می شود هنوز زنده است و در منطقه ای مرزی واقع در خاک سوریه به سر می برد.

ابوبکر بغدادی از همسر نخست خود چهار فرزند دارد و از همسر دوم نیز صاحب یک پسر است.

بیشتر بخوانید:

سرویس‌های امنیتی آمریکا: ابوبکر بغدادی زخمی شده است

مسکو: اطلاعی از دستگیری ابوبکر البغدادی نداریم

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش‌های منطقه‌ای و فرا‌منطقه‌ای به کشته‌شدن رهبر داعش

وزیر اطلاعات ایران: اعضای یک تیم داعش بازداشت شدند

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند