اسپیس‌ایکس ربات باهوش مصنوعی را به ایستگاه فضایی فرستاد

اسپیس‌ایکس ربات باهوش مصنوعی را به ایستگاه فضایی فرستاد
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

این ربات که قادر است صدای فضانوردان را تشخیص بدهد می‌تواند بنا بر درخواست آنها به سویشان برود و به سوالات آنها پاسخ بدهد.

آگهی

شرکت فضایی «اسپیس‌ایکس» یک روبات برخوردار از هوش‌ مصنوعی را با آخرین محموله پرتابگر خود راهی ایستگاه بین‌المللی فضایی کرد.

بامداد روز جمعه به وقت محلی، موشک فالکون ۹ شرکت فضایی «اسپیس‌ایکس» محموله تجهیزاتی عظیمی را شامل آب، خوراک و تجهیزات و فناوری‌های تازه را برای انجام آزمایش‌های علمی از فلوریدای آمریکا راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی کرد.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این مجموعه یک عضو تازه را نیز به جمع شش فضانورد ساکن این ایستگاه فضایی خواهد افزود؛ یعنی روبات هوشمند کوچکی به نام سیمون (CIMON). این روبات که کمی بزرگتر از یک توپ فوتبال است یک صفحه نمایش روی خود دارد و می‌تواند با ساکنان ایستگاه فضایی تعامل داشته باشد.

روبات سیمون می‌تواند صدای فضانوردان را تشخیص دهد و به سوی آنها برود. عکس از رویترز

سیمون ۱۴ فن (موتور بادبزن) دارد که به آن اجازه می‌دهد به آسانی در تمامی جهات حرکت کند و در هوا شناور باشد. این روبات که قادر است صدا و چهره فضانوردان را تشخیص بدهد به این ترتیب می‌تواند بنا بر درخواست آنها به سویشان برود، به سوالات آنها پاسخ بدهد و دستوراتی را نیز اجرا کند.

ربات سیمون را شرکت ایرباس به سفارش آژانس ملی فضایی آلمان طراحی کرده و ساخته است ضمن آنکه سامانه ویژه هوش مصنوعی آن ساخت شرکت آی‌بی‌ام آمریکا است.

روبات سیمون پیش از این یک بار و برای دقایقی در پروازی آزمایشی اتمسفر شبیه فضا و حالت بی‌جاذبه را در کنار آلکساندر گرشت، فضانورد آلمانی تجربه کرده است.

روبات سیمون ساخت شرکت ایرباس است و بخش هوش مصنوعی آن را شرکت آی‌بی‌ام طراحی کرده است. عکس از رویترز

استفاده از ربات در فضا تقریبا ناگزیر است و سالها است که روبات‌های گوناگون انجام مأموریت‌های فضایی را ممکن کرده‌اند. اما آینده، نشان از کار مستقل ابزارها و روبات هایی دارد که از راه دور کنترل می شوند و فضانوردان را از کارهای پرخطر دور نگه می دارد.

بیشتر بخوانید:

روبات «کانادارم دو» ساخته آژانس فضایی کانادا را بهتر بشناسیم

روبات های انسان نما اولین ساکنان مریخ

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محفظه دراگون در اقیانوس اطلس فرود آمد

دستیار مجازی هولوگرامی گیت‌باکس وارد بازار می‌شود

ناسا بقایای انسانی را به کره ماه می‌فرستد؛ قبیله بومی ناواهو رسما اعتراض کرد