عربستان دو موشک حوثی‌ها را بر فراز منطقۀ دیپلماتیک ریاض نابود کرد

the launch by Houthi forces of a ballistic missile aimed at Saudi Arabia
the launch by Houthi forces of a ballistic missile aimed at Saudi Arabia Copyright  Houthi Military Media Unit/Handout via Reuters
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صدای دست‌کم شش انفجار در آسمان پایتخت عربستان سعودی شنیده شده و تکه‌هایی از این موشکها نیز در یکی از خیابان‌های ریاض یافت شده است.

آگهی

عربستان سعودی روز یکشنبه اعلام کرد که دو موشک پرتاب شده توسط حوثی‌های یمن را در آسمان ریاض رهگیری و نابود کرده است.

بنا بر گزارش‌ها دست‌کم صدای شش انفجار در آسمان پایتخت عربستان سعودی شنیده شده و تکه‌هایی از این موشک‌ها نیز در یکی از خیابان‌های ریاض یافت شده است.

گفته می‌شود که باقی ماندۀ موشک‌ها در جنوب‌غرب ریاض در منطقه‌ای دیپلماتیک فرود آمده‌اند، جایی که سفارتخانه‌های بسیاری از کشورهای خارجی قرار دارند.

گزارش‌هایی از استقرار خودروهای آتش‌نشانی و حضور گسترده نیروهای امنیتی عربستان در این منطقه منتشر شده است. گفته می‌شود که قطعات در نزدیکی دفتر ماموریت ایالات متحده آمریکا و یک مدرسه یافت شده و به یک خودرو نیز آسیب‌هایی وارد شده است.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی نیز خبر پرتاب و درنهایت نابودی این موشکها را تایید کرد. او در بیانیه‌ای گفت: «نیروی دفاع هوایی پادشاهی سعودی این موشک‌ها را رهگیری و نابود کرده است. باقی مانده‌های این موشک‌ها در مناطق مسکونی یافت شده اما خوشبختانه تلفاتی به همراه نداشته است.» آقای مالکی همچنین اعلام کرد که چنین حملاتی بیانگر پیشروی نیروهای ائتلاف اعراب در حدیده و دیگر جبهه‌های درگیری‌ در یمن است.

ائتلاف اعراب به رهبری عربستان سعودی در صدد تصرف حدیده، از مهمترین شهرهای در کنترل شبه نظامیان حوثی‌ است. از عملیات تصرف بندر حدیده به عنوان بزرگترین عملیات ائتلاف در خاک یمن یاد می‌شود. ائتلاف عربی قصد دارد با تصرف این شهر، ارتباط حوثی‌ها را با مهم‌ترین مکان تامین نیازهایشان قطع و به این ترتیب آنها را ضعیف کند.

شبکه تلویزیونی المسیره متعلق به حوثی‌های یمن نیز گزارش داد که موشک‌های برکان این گروه شبه نظامی، مناطقی همچون وزارت دفاع عربستان سعودی را هدف قرار داده‌ بودند. محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌ها گفت: «هرچقدر تجاوز و جنگ ادامه یابد، به همان اندازه توانایی موشک‌های بالستیک ما نیز افزایش خواهد یافت.»

حوثی‌ها پیش از این نیز بارها بخش‌های مختلفی از خاک عربستان سعودی را هدف قرار داده بودند اما این اولین بار از ۱۲ ژوئن و آغاز عملیات بزرگ ائتلاف اعراب به رهبری عربستان سعودی برای تصرف شهر حدیده است که آنها، ریاض را هدف قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اظهارات متناقض درباره آتش‌سوزی پالایشگاه شرکت نفت عربستان در ریاض

رویترز: عربستان از آمریکا خواسته در مقابل حملات حوثی‌ها خویشتن‌داری کند

۱۰ گزینه‌ ایران برای انتقام از اسرائیل؛ حمله‌ای مستقیم و موشکی یا نیابتی؟