کیروش: در زندگی‌ام هرگز مانند بازیکنان ایرانی ندیده‌ام

کیروش: در زندگی‌ام هرگز مانند بازیکنان ایرانی ندیده‌ام
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با یک نشریه اسپانیایی از شرایط تیم ملی ایران و خاطرات حضورش در رئال مادرید گفته است.

آگهی

کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با روزنامه ال پائيس اسپانیا از شرایط حضورش در ایران گفته است.

آقای کیروش ابتدا اشاره‌ای به سابقه حضورش در رئال مادرید به عنوان سرمربی اشاره کرده و می‌گوید: «زمانی که من در مادرید بودم، در سال ۲۰۰۴ به پرز گفتم سرخیو راموس را به خدمت بگیرد، اما او کار خودش را کرد و به حرف من توجهی نکرد. در نتیجه آنها مجبور شدند، سال ۲۰۰۵ با مبلغ بیشتری راموس را از سویا بخرند. من همان زمان هم گفتم که حتی فراری هم با سه چرخ راه نمی‌رود.»

مرد پرتغالی در بخش دیگری از این مصاحبه از تیم ملی اسپانیا زمان دل بوسکه تعریف کرده است و می‌گوید: «اسپانیا با دل بوسکه شگفت انگیز بود. پویا چه از لحاظ بازی تیمی و چه از نظر توانایی انفرادی. اما آنها با لوپتکی نه تنها عقب نرفتند که حتی سطح خود را ارتقا هم دادند. اسپانیا به همراه برزیل، آلمان، پرتغال و فرانسه از مدعیان اصلی قهرمانی این تورنمنت هستند.»

سرمربی تیم ملی ایران همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تمجید از مردانش می‌پردازد. «صادقانه بگویم در هیچ جای دنیا بازیکنانی مانند پسرانم در تیم ملی ایران ندیده‌ام. آنها عاشق آموختن هستند. حتی اگر دو نوبت تمرین سخت در روز برایشان بگذارم، باز هم بعد از پایان تمرین، لبخند بر لب دارند. اما یک ایراد بزرگ هم دارند و آنهم عذرخواهی کردن‌هایشان است. روز نخستی که من به ایران آمدم برایشان فیلم بازی ایران در مقابل کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا را گذاشتم. تمام آنها بعد از باخت روی زمین دراز کشیده بودند و بعضی هم گریه می‌کردند. به آنها گفتم، تا وقتی من اینجا هستم وظیفه شما سوگواری برای ایران نیست، وظیفه شما این است که کاری کنید تا دیگران برای کشورشان گریه کنند. از همین امروز دیگر نمی‌خواهم ببینیم کسی گریه می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

کارلوس کیروش همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه به نقش سیاست در فوتبال ایران پرداخته است. «رسانه‌ها در ایران از حیث پوشش اخبار و انتقاد خیلی پرتکاپو هستند. آنها با جدیت اخبار و موضوعات را پوشش می‌دهند و از این نظر فوتبال ایران از حیث پوشش رسانه‌ای اخبار مانند کشورهای توسعه یافته پیشرفت کرده است. اما در ایران شما هیچ تلاشی از سوی رهبران سیاسی برای تاثیرگذاری در فوتبال نمی‌بینید. ضمن اینکه مدیران در کجا که هستند، رفتار محترمانه‌ای با شما دارند.»

گفتنی است تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ باید روز چهارشنبه با اسپانیا دیدار کند.

به کانال یورونیوز فارسی در تلگرام بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقبای دیروز و طلبکاران امروز؛ کار پرونده شکایت برانکو و کیروش به جای باریک کشید

کارلوس کیروش ۳۵ بازیکن را برای جام ملت‌های آسیا به اردو دعوت کرد

کارت آبی در فوتبال حرفه‌ای؛ جیانی اینفانتینو مخالفت کرد