اولین گروه از پناهجویان آکواریوس وارد اسپانیا شدند

اولین گروه از پناهجویان آکواریوس وارد اسپانیا شدند
Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز، خبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروهی از امدادگران و مسئولان بهداشتی در بندر والنسیای اسپانیا حضور دارند تا به پناهجویان کمک کنند. این پناهجویان طی ۹ روز گذشته در دریای مدیترانه سرگردان بودند.

آگهی

اولین گروه از ۶۲۹ پناهجویی که توسط کشتی آکواریوس در دریای مدیترانه نجات یافته بودند روز یکشنبه وارد بندر والنسیای اسپانیا شدند.

اسپانیا در حالی حاضر به پذیرش این پناهجویان شد که کشورهای ایتالیا و مالت به کشتی آکواریوس اجازه پهلوگیری در بنادر خود ندادند.

گروهی از امدادگران و مسئولان بهداشتی در بندر والنسیای اسپانیا حضور دارند تا به پناهجویان کمک کنند. این پناهجویان طی ۹ روز گذشته در دریای مدیترانه سرگردان بودند.

مقام‌های محلی اسپانیا گفته‌اند که قرار است کشتی دیگری نیز حامل پناهجویان به این منطقه آورده شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دولت جدید ایتالیا که با حضور حزب راست افراطی «لیگ» به رهبری ماتئو سالوینی تشکیل شده است سیاست مهاجرتی این کشور را تغییر داده است. ماتئو سالوینی در دولت جدید ایتالیا عهده دار سمت وزارت کشور شده است. در مقابل دولت جدید اسپانیا به رهبری پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور با پذیرش پناهجویان آکواریوس سیاست مهاجرتی متفاوت مادرید در مقایسه با رم را نشان داد.

با این حال تنش ها بر سر پذیرش پناهجویان آکواریوس نشان‌دهنده عدم هماهنگی کشورهای اروپایی در مقابل افرادی است که از جنگ و فقر به اروپا می گریزند.

سیاست های سختگیرانه در قبال پناهجویان در ایتالیا طی سال‌های گذشته محبوبیت بیشتری یافته است. این کشور طی پنج سال گذشته میزبان ۶۰۰ هزار پناهجو بوده است.

این در حالی است که نظرسنجی‌ها در اسپانیا نشان می‌دهد اکثریت مردم این کشور با پذیرش پناهجویان موافق هستند. با این حال مقامات دولتی اسپانیا گفته‌اند با پناهجویان جدید همچون پناهجویان عادی رفتار خواهد شد و آن دسته که شرایط پناهجویی نداشته باشند از این کشور اخراج خواهند گردید.

فرانسه اعلام کرده است آن دسته از پناهجویان آکواریوس که شرایط لازم برای دریافت پناهندگی داشته باشند می‌توانند به این کشور بروند. پدرو سانچز، نخست‌وزیر تازه اسپانیا در بیانیه‌ای از همکاری دولت امانوئل مکرون در خصوص بحران اخیر تشکر کرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد