آنجلینا جولی خطاب به جامعه جهانی: موصل را فراموش نکنید

آنجلینا جولی خطاب به جامعه جهانی: موصل را فراموش نکنید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آنجلینا جولی، هنرپیشه و کارگردان آمریکایی و سفیر صلح سازمان ملل در امور پناهجویان روز شنبه از شهر موصل در شمال عراق بازدید کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا مردم این شهر را فراموش نکنند و به بازسازی موصل کمک کنند.

آگهی

آنجلینا جولی، هنرپیشه و کارگردان آمریکایی روز شنبه از شهر موصل در شمال عراق بازدید کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا مردم این شهر را فراموش نکنند و به بازسازی موصل کمک کنند.

نیروهای عراقی در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال موفق به بازپس‌گیری موصل از دست گروه داعش شدند. زندگی عادی به بخش‌هایی از این شهر بازگشته اما ویرانی‌ها از جمله در بخش قدیمی شهر همچنان پا برجا است.

بر اساس تصاویر منتشر شده توسط کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل (UNHCR)، این بازیگر هالیوود و سفیر ویژه سازمان ملل در سفر به موصل با خانواده‌ها و کودکان این شهر دیدار کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
دیدار آنجلینا جولی با دختر هشت ساله اهل موصلرویترز

آنجلینا جولی گفت: «این بدترین ویرانی است که در مدت همکاری‌ام با کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل دیده ام، این افراد همه چیز را از دست داده‌اند. رنجی که این مردم کشیدند و تلفاتی که داده اند غیر قابل توصیف است.»

وی در ادامه با اشاره به کمک‌های بسیار کم و نزدیک به صفر به ساکنان شهر موصل افزود: «آنها بدون کوچکترین حمایتی دوباره شهر را می‌سازند. آجرها و بلوک‌های بزرگ را با دستان خود جابجا می‌کنند. زیر این خرابه‌ها هنوز اجسادی مانده‌ است و می‌توان بوی آن را حس کرد. برخی از این اجساد را خانواده‌هایشان پیدا می‌کنند اما نمی توانند آنها را بیرون بیاورند زیرا هنوز موشک‌های منفجر نشده وجود دارد.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
ملاقات آنجلینا جولی با خانواده‌ها و ساکنان شهر موصل عراقرویترز

آنجلینا جولی گفت: «با این وجود این مردم خوشحال هستند زیرا سال گذشته عید (فطر) را در اشغال و رنج سپری کردند اما امسال اگرچه هیچ چیز ندارند اما آزاد هستند.»

سفیر ویژه سازمان ملل در امور پناهجویان اظهار داشت: «این مردم فقیر هستند. دارو برای کودکان خود ندارند و از آب آشامیدنی سالم محروم هستند. من امیدوارم تعهدی مستمر برای بازسازی موصل به وجود آید و از جامعه بین المللی می‌خواهم که این شهر را فراموش نکند.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آنجلینا جولی به دیدار پناهجویان در یونان می رود

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

«بمب ساعتی» اردوگاه الهول؛ عراق خواستار تخلیه بازماندگان داعش و تعطیلی اردوگاه شد