نخستین دیدار جام جهانی ۲۰۱۸؛ روسیه، عربستان را پنج‌تایی کرد

نخستین دیدار جام جهانی ۲۰۱۸؛ روسیه، عربستان را پنج‌تایی کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیست و یکمین دوره رقابت‌های جام جهانی با بازی افتتاحیه میان روسیه میزبان و عربستان سعودی آغاز شد. جایی که روس‌ها موفق شدند با به راه انداختن جشنواره گل، حریف عرب خود را شکست دهند.

آگهی

جام جهانی ۲۰۱۸ روز پنجشنبه ۲۴ خرداد در روسیه آغاز شد. جامی که در طول یک ماه قرار است سی و دو کشور جهان را با خود همراه کند تا طعم پیروزی را با ساق پاهای بازیکنان فوتبال کشورشان دنبال کنند، رقابت‌هایی که تماشایش تنها به این ۳۲ ملت محدود نمی‌شود. تخمین زده می شود بیش از سه میلیارد نفر در سراسر جهان از طریق صفحات تلویزیون مهیج‌ترین رقابت‌های ورزشی سال را دنبال خواهند کرد.

بازی افتتاحیه را تیم‌های روسیه و عربستان در ورزشگاه لوژینیکی مسکو برگزار کردند، ورزشگاهی که ظرفیتش برای این رقابت‌ها به ۸۰ هزار نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

عربستان سعودی که برای نخستین بار در جام جهانی ۱۹۹۴ به این رقابت‌ها راه یافت، بعد از یک دوری ۱۲ ساله به روسیه آمده بود تا پنجمین حضورش را در این رقابت‌ها جشن بگیرد.

در نقطه مقابل روسیه میزبان برای چهارمین بار با نام روسیه در این مسابقات حضور دارد.

اخبار بازی

روسیه در دقیقه ۱۲ توسط گازینسکی به گل رسید تا به این ترتیب نخستین گل جام بیست و یکم توسط روس‌ها به ثبت برسد.

در دقیقه ۲۴ و در یک تعویض اجباری برای روسیه، دنیس چریشف به جای آلن ژاگونف به میدان آمد. ژاگونف پس از مصدومیت دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد و از زمین خارج شد.

روسیه که سوار بر بازی بود و توپ و میدان را در اختیار داشت، در دقیقه ۴۳ دومین گل خود را به زیبایی توسط دنیس چریشف که دقیقه ۲۴ به جای ژاگونف به میدان آمده بود، به ثمر رساند.

گل سوم برای روسیه؛ عربستان که چهره یک بازنده را داشت باردیگر دروازه خود را باز شده دید. آرتم زیوبا مهاجم روس در دقیقه ۷۲ روی یک ضربه سر موفق شد سومین گل روسیه را وارد دروازه عربستان کند.

دنیس چریشف که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود در دقیقه ۹۱ موفق شد با شوتی استثنایی، گل خود و چهارم تیم ملی کشورش را وارد دروازه عربستان کند.

عربستان که در این بازی هیچ حرفی برای گفتن نداشت، در دقیقه ۹۳ برای پنجمین بار روی یک ضربه ایستگاهی دروازه خود را باز شده دید. آلکساندر گولوین با یک ضربه ایستگاهی زیبا موفق شد دروازه عربستان سعودی را برای پنجمین بار باز کرد.

به این ترتیب پرونده بازی افتتاحیه با گلباران روسیه به پایان رسید و سعودی‌ها با ۵ گل زمین بازی را ترک کردند.

شما می‌توانید در طول این رقابت‌ها با یورونیوز لحظه به لحظه، در جریان آخرین اخبار و تحولات و حواشی این تورنمنت قرار بگیرید.

به کانال یورونیوز فارسی در تلگرام بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آشیل، گربه پیشگو روسیه را به‌عنوان پیروز دیدار افتتاحیه جام جهانی انتخاب کرد

پرچمدار کاروان ایران اولین «دوپینگی» المپیک پکن؛ ادامه تمرین ستاره ۱۵ساله روس با جود تست مثبت

انتقال فوری سردار آزمون به لیگ آلمان؛ مدیر لورکوزن: از توافق با زنیت بسیار خوشحالیم