پایان سلطنت پسران کیروش، ایران دومین تیم آسیا در رده‌بندی تازه فیفا

پایان سلطنت پسران کیروش، ایران دومین تیم آسیا در رده‌بندی تازه فیفا
Copyright Fars/ Omid Vahabzade
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در تازه‌ترین رده‌بندی فیفا، ایران جایگاه خود را به عنوان بهترین تیم آسیا از دست داد.

آگهی

تیم ملی فوتبال ایران در جدیدترین رده‌بندی فیفا در آستانه شروع رقابت‌های جام جهانی، با سقوط یک پله‌ای به رده سی و هفتم رسید.

تیم ملی فوتبال ایران که حدود سه سال و نیم بهترین تیم آسیایی در رده‌بندی ماهانه فیفا بود، با شکست در مقابل ترکیه و لغو بازی با یونان و البته کوزوو، این جایگاه را به استرالیا واگذار کرد.

کانگوروها عملکرد موفقیت آمیزی در بازی‌های دوستانه داشتند و در آخرین بازی خود با ۴ گل در مقابل جمهوری چک به برتری دست یافتند. همین نتایج درخشان باعث شد تا استرالیا با ۴ پله صعود در رده سی و ششم بهترین تیم‌های جهان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

در صدر جدول اما تغییر چندانی ایجاد نشده است. هفت تیم اول بدون تغییر همچنان در جای خود قرار دارند و به ترتیب آلمان، برزیل، بلژیک، پرتغال، آرژانیتن، سوئيس و فرانسه مکان‌های اول تا هفتم را به خود اختصاص داده‌اند.

اسپانیا دیگر رقیب ایران با دو پله سقوط در جای دهم قرار دارد و مراکش هم با یک پله صعود مکان چهل و یکم را به خود اختصاص داده است.

مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ از روز پنجشنبه ۲۴ خرداد آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود، روز جمعه ۲۵ خرداد به مصاف سرخ پوشان مراکش خواهد رفت.

به کانال یورونیوز فارسی در تلگرام بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورود کاروان تیم ملی فوتبال ایران به روسیه در میان استقبال ایرانیان

فهرست نهایی تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد؛ خبری از «سوپرمن» نیست

جام ملت‌های آسیا؛ کار دشوار تیم ملی در مقابل تیمی که سخت گل می‌خورد