انفجار انتحاری در نزدیکی خیمه لویه جرگه در کابل ۱۲ کشته بر جا گذاشت

محل انفجار در کابل
محل انفجار در کابل Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این انفجار در حالی روی داد که علمای دینی در حال خروج از نشستی بودند که برای محکوم کردن حملات تروریستی و دعوت شهروندان به صلح بر پا شده بود.

آگهی

یک مهاجم انتحاری روز دوشنبه خود را در نزدیکی خیمه لویه‌جرگه در غرب کابل منفجر کرد. به گزارش رویترز به نقل از پلیس کابل، دست‌کم ۱۲ نفر در جریان این انفجار جان خود را از دست داده‌اند. احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

این انفجار در حالی روی داد که علمای دینی در حال خروج از نشستی بودند که برای محکوم کردن حملات تروریستی و دعوت شهروندان به صلح بر پا شده بود. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

به گزارش رسانه‌های محلی دقایقی پیش از وقوع این انفجار، صدها تن از علمای افغانستان با صدور فتوایی جنگ میان دولت افغانستان و گروه‌های شورشی را «ناروا» خوانده و خواستار توقف خشونت‌ها از سوی دو طرف شدند. این علما همچنین حملات انتحاری را حرام اعلام کردند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

توئیتر
توئیت مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت افغانستانتوئیتر

این درحالی است که بامداد دوشنبه انفجار یک مین در ولایت ننگرهار نیز باعث جان باختن سه نوجوان ۱۲ تا ۱۳ ساله شد. به گزارش رسانه‌های محلی این مین از سوی گروه داعش کارگزاری شده بوده است.

مجموعه‌ای از انفجارها در ماه‌های اخیر در کابل پایتخت افغانستان جان ده‌ها تن را در ماه‌های گذشته گرفته است. فرا رسیدن ماه رمضان نیز تأثیری بر کاهش این گونه حملات نگذاشته است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عبدالله عبدالله: به مردم افغانستان حق می‌دهیم ناراضی بوده و از ما شکایت داشته باشند