کره شمالی: توافق کردیم مکررا با کره جنوبی دیدار داشته باشیم

کره شمالی: توافق کردیم مکررا با کره جنوبی دیدار داشته باشیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری رسمی کره شمالی می‌گوید رهبران دو کره توافق کردند که دیدارهایشان مستمر و دائمی باشد.

آگهی

یک روز پس دیدار تاریخی کیم و مون، کره شمالی می‌گوید «رهبران دو کشور توافق کردند که مکررا با یکدیگر دیدار کنند.»

کیم جونگ اون و مون جائه این روز شنبه ۲۶ مه/ ۵ خرداد برای دومین بار در چند هفته اخیر با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار که به مدت دو ساعت هم به طول انجامید در نقطه مرزی پانمونجوم صورت پذیرفت.

پس از این دیدار سخنگوی مون جائه این در بیانیه‌ای از جزئیات دیدار سران دو کشور توضیح بیشتری داد و گفت: «در این ملاقات در خصوص چگونگی برگزاری موفقیت آمیز دیدار کیم جونگ اون و دونالد ترامپ بحث و تبادل نظر شد.»

خبرگزاری رسمی کره شمالی هم پس از این دیدار اراده محکم کیم جونگ اون برای برگزاری دیدار با دونالد ترامپ خبر داده است. این خبرگزاری همچنین ضمن اعلام آمادگی رهبر کره شمالی برای دیدار با رئیس جمهوری آمریکا، از علاقه پیونگ یانگ به استمرار دیدارهای دوجانبه رهبران دو کره خبر داد.

بیشتر بخوانید:

پس از اینکه قرار شده بود رهبران آمریکا و کره شمالی در ۱۲ ژوئن در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند، آقای ترامپ با نوشتن نامه‌ای خطاب به کیم جونگ اون این دیدار را لغو کرد. پس از آن کره شمالی در بیانیه‌ای که لحن آرام و مثبتی داشت، ضمن ابراز تاسف از تصمیم آمریکا اعلام آمادگی کرد که در هر کجا و تحت هر شرایطی حاضر است با رئيس جمهوری آمریکا دیدار کند.

رئیس جمهوری آمریکا هم اعلام کرده گفتگوهای خوبی برای انجام این دیدار لغو شده در حال اجرا است و شاید این مذاکره تاریخی در همان زمان مقرر در سنگاپور صورت پذیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لاوروف در پیونگ‌یانگ با کیم جونگ اون دیدار کرد

معترضان خشمگین کره جنوبی: ترامپ شایسته دریافت نوبل صلح نیست

ترامپ دیدار با رهبر کره شمالی را لغو کرد