برنامه احزاب ضدساختار ایتالیا در زمینه مهاجرت چیست؟

ماتئو سالوینی، رهبر حزب راست افراطی لیگ
ماتئو سالوینی، رهبر حزب راست افراطی لیگ Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لوئیجی دی مایو، رهبر جنبش پنج ستاره و ماتئو سالوینی، رهبر حزب لیگ روز پنجشنبه برای بحث بر سر آخرین جزئیات برنامه دولت و تعیین نخست وزیر آینده آن دیدار کردند.

آگهی

اتحادیه اروپا در صورت تشکیل دولتی ضدساختار در ایتالیا با بزرگترین چالش از زمان رای بریتانیایی ها به خروج از این اتحادیه روبرو خواهد شد.

رهبران دو حزب ضدساختار لیگا و جنبش پنج ستاره روز پنجشنبه از توافق بر سر تشکیل دولتی ائتلافی با برنامه کاهش شدید مالیات ها و افزایش بودجه رفاه اجتماعی خبر دادند.

رهبران این دو حزب که به دنبال برگزاری انتخابات روز چهار مارس (۱۳ اسفند) دو حزب بزرگ پارلمان ایتالیا هستند از چند روز پیش تاکنون به مذاکره در مورد برنامه دولت ائتلافی مشغول شده اند.

لوئیجی دی مایو، رهبر جنبش پنج ستاره و ماتئو سالوینی، رهبر حزب لیگا روز پنجشنبه برای بحث بر سر آخرین جزئیات برنامه دولت و تعیین نخست وزیر آینده دیدار کردند. رهبران هر دو حزب تاکید کرده اند که برنامه دولت آینده را نزد هواداران خود به رای خواهند گذاشت.

رویترز
ماتئو سالوینی، رهبر حزب لیگارویترز

احتمال معرفی ماتئو سالوینی به عنوان وزیر کشور ایتالیا

برخی گزارشها حاکی است که ماتئو سالوینی تلاش می کند در صورت عدم دستیابی به سمت نخست وزیری عهده دار سمت وزارت کشور شود تا به این ترتیب بتواند سیاست ضدمهاجرتی خود را به اجرا بگذارد.

احزاب ضدساختار لیگا و جنبش پنج ستاره در پیش نویس برنامه ۴۰ صفحه ای ائتلاف به دنبال اجرای اجباری سهمیه بندی پناهجویان در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برقراری رابطه با روسیه به عنوان شریک ایتالیا و بازنگری در معاهدات اتحادیه اروپا هستند.

از جمله برنامه های ماتئو سالوینی، رهبرحزب لیگا ثبت هویت همه واعظان مسلمان و برگزاری همه پرسی در مناطق مختلف ایتالیا برای ساخت مساجد جدید است. ماتئو سالوینی پیش از این گفته بود سخنان واعظان مسلمان در ایتالیا باید به زبان ایتالیایی ایراد شود تا مقامات این کشور بتوانند بر آن نظارت کنند.

یکی دیگر از طرح های رهبر حزب راست افراطی لیگا، تعطیلی انجمن های «افراط گرای» اسلامی و مساجد به ثبت نرسیده است.

از جمله طرح های بحث برانگیز در پیش نویس برنامه ائتلاف احزاب ضدساختار ایتالیا می توان به تعلیق ساخت خط ریلی سریع السیر بین تورین و لیون، اختصاص بودجه بیشتر به نیروهای پلیس محلی و قوای نظامی و اصلاح نظام قضایی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوزپه کنته با پشتیبانی راست‌گرایان ایتالیا مامور تشکیل کابینه شد

استفاده وزیر فرانسوی از عبارت «شاپینگ پناهندگی» جنجال ساز شد

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟