وزیر خارجه آلمان: هیچ دلیلی برای خروج از برجام وجود ندارد

وزیر خارجه آلمان: هیچ دلیلی برای خروج از برجام وجود ندارد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزرای خارجه آلمان و فرانسه با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک تاکید کردند که خروج و توقف برجام امنیت جهان را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

آگهی

وزیر خارجه آلمان، هایکو ماس دوشنبه اعلام کرد که کشورش قطعا نمی‌خواهد برجام را متوقف کند و این کشور هر کاری خواهد کرد تا توافق هسته‌ای با ایران همچنان پابرجا بماند. هایکو ماس با شرکت در کنفرانس خبری در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی اعلام کرد که آلمان به هیچ روی موافق خروج آمریکا از برجام نیست.

وی در این کنفرانس خبری گفت: «ما همچنان بر این باوریم که برای داشتن جهانی ایمن‌تر نیاز به این توافق داریم. توقف این توافق امنیت را در جهان کاهش می‌دهد.» هایکو ماس تاکید کرد که پایان برجام آغاز کورس دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای و جنگ‌های جدید در مقیاس بسیار بزرگتری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

لودریان: بدون توجه به تصمیم آمریکا، به برجام پایبند می‌مانیم

هایکو ماس در این کنفرانس خبری به همراه همتای فرانسوی خود ژان ایو لودریان بود. وزیر خارجه فرانسه هم در این کنفرانس گفت که کشورش به هیچ وجه قصد خروج از برجام را ندارد و بدون توجه به تصمیم نهایی ایالات متحده در دوازدهم ماه مه این کشور بر توافق هسته‌ای با ایران پایبند خواهد ماند.

شنبه آینده دونالد ترامپ تصمیم نهایی برای خروج کشورش از برجام را می گیرد. دیگر کشورهای امضا کننده توافق هسته ای همواره بر حفظ برجام با ایران تاکید کرده‌اند. برخی از مقامات ایران هم در روزهای اخیر گفته‌اند که با خروج آمریکا از برجام ایران هم از این توافق مهم هسته‌ای خارج خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند

سه کشور اروپایی در انتقاد از پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران بیانیه مشترک صادر کردند

پیروز مجتهدزاده: جمهوری اسلامی در قبال حماس باید کاری را بکند که پادشاه سابق در مورد اسرائیل کرد