مایک پمپئو: از کره شمالی خواستم گام‌های «برگشت‌ناپذیر» بردارد

مایک پمپئو: از کره شمالی خواستم گام‌های «برگشت‌ناپذیر» بردارد
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیانات مایک پمپئو پس از دیدار تاریخی رهبران دو کره،‌ امید به گشایش فصلی تازه از روابط صلح آمیز در شبه جزیره کره را افزایش داده است.

آگهی

مایک پمپئو،‌ وزیر خارجه ایالات متحده روز یکشنبه گفت به رهبر کره شمالی اعلام کرده است برای رسیدن به هرگونه توافقی با ترامپ،‌ باید در مسیر خلع سلاح هسته‌ای گامهایی «برگشت ناپذیر» بردارد.

وی در گفتگو با خبرگزاری ای‌بی‌سی افزود: «ما بر واژه برگشت‌ناپذیر تأکید کردیم. به گامهایی نیاز داریم که نشان دهند غیرهسته‌ای شدن حاصل می‌شود.»

آقای پمپئو که روز پنجشنبه به عنوان وزیر کشور آمریکا سوگند خورد، دیدار اخیر خود با کیم جونگ اون را سازنده توصیف کرد. وی افزود که پیونگ یانگ را در حالی ترک گفته که باور داشته «یک امکان واقعی» برای توافق میان رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ در کار است.

وی افزود که رهبر کره شمالی آمادگی خود را برای مذاکره با ترامپ و «تهیه نقشه‌ای که رسیدن به هدف مورد نظر را ممکن کند» اعلام کرده است.

بیانات مایک پمپئو پس از دیدار تاریخی رهبران دو کره،‌ امید به گشایش فصلی تازه در روابط صلح آمیز در شبه جزیره کره را افزایش داده است.

گرچه رهبران دو کره برای غیر هسته‌ای شدن برنامه مشخصی را تعیین نکردند،‌ پیونگ یانگ اعلام کرده است که ماه آینده میلادی سایت آزمایش هسته‌‌ای خود را تعطیل خواهد کرد.

از سوی دیگر جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ نیز روز یکشنبه اعلام کرد که رهبر کره شمالی برنامه «مشخص و ملموسی» برای غیرهسته‌ای شدن دارد و ما باید به آنچه می‌گوید توجه کنیم.»

بیشتر بخوانید:

رهبر کره‌شمالی: سلاح هسته‌ای به دردسرش نمی ارزد؛ توسعه اقتصادی مهم‌تر است

ترامپ: در حال تعیین تاریخ و محل ملاقات با رهبر کره شمالی هستیم

واکنش ایران به مذاکرات دو کره؛ آمریکا صلاحیت میانجیگری ندارد

گرچه هم جان بولتون و هم مایک پمپئو هشدار داده‌اند که کره شمالی سابقه سر باز زدن از تعهدات خود را دارد اما جان بولتون افزود عدم آزمایش سلاح و موشک‌های هسته‌ای از سوی کره شمالی می‌تواند «نشانه بسیار مثبتی» باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره شمالی، ترامپ و برجام

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد

ترامپ: من انتخاب نشوم در آمریکا حمام خون به راه می‌افتد؛ پنس:از ریاست‌جمهوری دوباره او حمایت نمی‌کنم