افزایش شمار قربانیان انفجارهای داعش در کابل

افزایش شمار قربانیان انفجارهای داعش در کابل
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

انفجار دوم دقایقی بعد و در زمانی روی داد که خبرنگاران برای تهیه گزارش در محل تجمع کرده بودند.

آگهی

شمار قربانیان دو حمله انتحاری در کابل به ۳۱ نفر رسید.  بنا به اعلام رسانه‌های محلی انفجار نخست صبح دوشنبه ۱۰ ثور (اردیبهشت) پیش از ساعت ۸ به وقت محلی در منطقه شش درک به وقوع پیوست و انفجار دوم حدود نیم ساعت بعد و در زمانی روی داد که خبرنگاران برای تهیه گزارش در محل تجمع کرده بودند.

به گزارش وزارت صحت عامه (بهداشت همگانی) افغانستان در این دو حمله دست کم ۳۱ نفر کشته و ۴۹ نفر دیگر زخمی شدند.

گروه دولت اسلامی شاخه ولایت خراسان، مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفته است که این حمله به دست یک بمبگذار انتحاری سوار بر موتورسیکلت و در برابر یک کلاس آموزش زبان انگلیسی در نزدیکی دفتر ریاست امنیت ملی افغانستان انجام شده است.

حشمت استانکزی، سخنگوی پلیس کابل که این اطلاعات را در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار داده، در عین حال مشخص نکرد تلفات این حادثه مربوط به کدام یک از دو انفجار بوده است. وی تنها گفته است که قربانیان همگی از شهروندان غیرنظامی بوده‌اند.

خبرگزاری فرانسه در صفحه توئیتر خود نیز نوشت یک عکاس خبرنگار این آژانس خبری به نام شاه مری فیضی در جریان بمبگذاری روز دوشنبه کابل کشته شده است.

منطقه‌ای که انفجار در آن روی داد اخیرا چند بار دیگر نیز مورد حملات مرگبار قرار گرفته است. دفتر ریاست امنیت ملی، مقر فرماندهی ناتو و سفارت آمریکا نیز در همین منطقه قرار دارد.

هفته گذشته نیز چند انفجار کوچک پایتخت افغانستان را لرزانده بود. شهر کابل در حالی روزهای ناآرامی را پشت سر می‌گذارد که گروه داعش، روز یکشنبه ۲۲آوریل/ دوم ثور (اردیبهشت) در یک حمله انتحاری در یکی از مراکز توزیع تذکره در کابل ۵۷ نفر را به کشتن داد.

تصویری از انفجار دوم روز دوشنبه سی‌ام آوریل در کابل

مطالب یورونیوز را می‌توانید در پیام‌رسان واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمار تلفات حمله کابل افزایش یافت؛ دست‌کم ۵۷ کشته

افزایش تنش میان اسلام‌آباد و کابل؛ طالبان: ده‌ها پاکستانی در حملات اخیر داعش در افغانستان دست داشتند

معاون والی طالبان در بدخشان در پی یک انفجار کشته شد