درختی که ماکرون و ترامپ در حیاط کاخ سفید کاشتند چه شد؟

درختی که ماکرون و ترامپ در حیاط کاخ سفید کاشتند چه شد؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با اینکه چند روزی از بازگشت رئیس جمهوری فرانسه از آمریکا می‌گذرد اما ظاهرا حواشی این سفر تمامی ندارد، از جمله سرنوشت درختی که سران دو کشور در محوطه کاخ سفید کاشتند.

آگهی

با اینکه چند روزی از سفر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به آمریکا گذشته اما حاشیه‌های دیدار سران دو کشور همچنان در صدر اخبار قرار دارد.

در جریان این سفر، امانوئل ماکرون یک اصله درخت بلوط فرانسوی به رئیس جمهوری آمریکا هدیه داد و هر دو رهبر به همراه همسرانشان در مقابل دوربین‌‌های خبرگزاری‌های جهان آن‌را در محوطه کاخ سفید کاشتند.

اما هنوز یک هفته از بازگشت آقای ماکرون نگذشته بود که این درخت از حیاط کاخ سفید ناپدید شد.

عکس از رویترز
رئیسان جمهوری آمریکا و فرانسه به همراه همسرانشان در حال کاشت درختعکس از رویترز

خبرنگار خبرگزاری رویترز از همان محلی که درخت کاشته شده بود عکاسی کرده اما از درخت اهدایی رئیس جمهور فرانسه خبری نیست. این تصاویر نشان می‌دهد که درخت از درون خاک بیرون آورده شده و به جای آن چمن کاشته شده است. حتی رنگ چمن جدید که به زردی می‌گراید با چمن اطراف متفاوت است.

هنوز توضیح رسمی درباره این اتفاق ارائه نشده است، اما از دید رسانه‌های فرانسوی دو فرضیه برای ناپدید شدن این درخت وجود دارد: یا درختکاری دو رهبر تنها جنبه تبلیغاتی داشت و یا اینکه با فرارسیدن فصل گرما احتمال خشک شدن نهال وجود دارد و ممکن است درخت در فصل پاییز دوباره به جای خود بازگردانده شود. 

آخرین اخبار جهان را از طریق تلگرام و واتس اپ یورونیوز فارسی دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درخت دوستی ترامپ و ماکرون خشکید

منظور امانوئل مکرون از «توافق جدید با ایران» چه بود؟

دونالد ترامپ: نظر رئیس جمهور فرانسه را نسبت به ایران تغییر دادم