روحانی: به ماکرون گفتم به برجام نه یک جمله اضافه می شود و نه کم

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران Copyright ایسنا
نگارش از Euronews با استفاده از  ایسنا
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری ایران میگوید: «اروپا اگر می‌خواهد ترامپ را راضی کند این کار را از جیب خود انجام دهد نه جیب ملت ایران.»

آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران می گوید توافق هسته ای قدرت های جهانی با کشورش یا به صورت «کامل» حفظ می شود و یا همه طرفها دیگر به آن پایبند نخواهند بود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا رئیس جمهوری ایران که در پایان سفر خود به استان آذربایجان شرقی با نمایندگان رسانه ها سخن می گفت ضمن اشاره به تلاش های قدرت های اروپایی برای جلب رضایت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: «اروپا اگر می‌خواهد ترامپ را راضی کند این کار را از جیب خود انجام دهد نه جیب ملت ایران.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حسن روحانی افزود: «برجام بنایی است که ساخت آن ۱۴ سال طول کشید اما این آقا می‌گوید کل بنا را باید عوض کنم والله در اتاق خود در این بنا نمی‌مانم، می‌خواهی بمانی، بمان و می‌خواهی بروی، برو. این توافق، توافق بین‌المللی است که در شورای امنیت تایید شده است، قراردادهای بین‌المللی را نمی‌شود هر روز عوض کرد.»

سخنان رئیس جمهوری ایران یک روز پس از دیدار امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه با دونالد ترامپ در کاخ سفید ایراد شد. امانوئل ماکرون در دیدار با همتای آمریکایی خود گزینه «توافق جدید» در مورد برنامه هسته ای ایران را مطرح کرد.

رئیس جمهوری ایران در مورد تلاشهای رئیس جمهوری فرانسه گفت: «ماکرون گفته است برجام بماند و بر پایه آن قرارداد دیگری امضا کنیم که من به او گفتم یک جمله به برجام نه باید اضافه شود و نه باید کم.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باید تا روز ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) در مورد تمدید تعلیق تحریم های هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری کند. او پیش از این هشدار داده بود که در صورت عدم اصلاح برجام به تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران ادامه نخواهد داد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

منظور امانوئل مکرون از «توافق جدید با ایران» چه بود؟

وزیر خارجه آمریکا وارد عربستان شد

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند