انتقاد ترامپ از اوپک: قیمت نفت را مصنوعی بالا بردید؛ قابل قبول نیست

انتقاد ترامپ از اوپک: قیمت نفت را مصنوعی بالا بردید؛ قابل قبول نیست
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری آمریکا در حساب توییتری خود با انتشار پستی از افزایش قیمت نفت اوپک انتقاد کرد.

آگهی

آقای ترامپ در توییت خود نوشته است:

«یک بار دیگر اوپک شروع کرد. همه جا و از جمله در نفتکش‌ها در دریا به میزان بی‌سابقه‌ای نفت وجود دارد اما قیمت نفت مصنوعی و بسیار گزاف است. این خوب نیست و قابل قبول هم نخواهد بود.»

انتقاد آقای ترامپ به افزایش قیمت نفت در حالی صورت گرفته که طی هفته‌های گذشته و با ابراز تمایل اعضای اوپک و همچنین برخی از کشورهای تولیدکننده نفت همچون روسیه و البته تشدید مناقشات سیاسی در خاورمیانه قیمت نفت به بالاترین میزان خود طی سه سال گذشته رسیده است.

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت نفت احتمال بازگشت تحریم‌های نفتی علیه ایران بوده‌است. بدیهی است که هر نوع تنش در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه بهای طلای سیاه در بازارهای جهانی را افزایش می‌دهد. به عنوان نمونه با ایجاد تنش میان عربستان سعودی و قطر، بازار نفت شاهد روندی صعودی در قیمت‌ها بود.

بیشتر بخوانید:تنش در رابطه کشورهای عربی با قطر بهای نفت را افزایش داد

در همین حال بلومبرگ در مقاله‌ای به دونالد ترامپ توصیه کرده، اگر خواهان کاهش قیمت نفت است باید برجام را حفظ کند، چرا که خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران باعث افزایش آن خواهد شد.

بلومبرگ همچنین در بخش دیگری از گزارشش به این نکته اشاره می‌کند که توافق هسته‌ای با ایران سبب افزایش تولید نفت ایران به میزان بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز شده است و بدیهی است که خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های نفتی ایران، موجب کاهش تولید نفت و بالاتر رفتن قیمت نفت اوپک در بازارهای جهانی خواهد شد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیر عضو اوپک به رهبری روسیه از ژانویه ۲۰۱۷ مجموع تولید نفت را به میزان حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دادند و با ادامه این روند تا پایان سال ۲۰۱۸ موافقت کرده اند.

به کانال یورونیوز فارسی در تلگرام بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: اوپک قیمت را همین حالا کاهش دهد

پادشاه عربستان با درخواست ترامپ برای افزایش تولید نفت موافقت کرد

تلاش اوپک برای دستیابی به توافق افزایش تولید؛ موضع ایران نرم شد