آلمان ده هزار پناهجوی جدید می‌پذیرد

آلمان ده هزار پناهجوی جدید می‌پذیرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتحادیه اروپا در یک برنامه مهاجرتی قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ حداقل ۵۰ هزار نفر از پناهجویانی را که در شرایط بحرانی هستند بطور قانونی در کشورهای عضو اسکان دهد. اتحادیه اروپا با تخصیص یک بودجه ۵۰۰ میلیون یورویی از کشورهای میزبان پشتیبانی خواهد کرد.

آگهی

دولت آلمان ۱۰ هزار پناهجوی جدید را بویژه از میان افراد آسیب‌پذیر و با شرایط بحرانی می‌پذیرد. با این حال، کنترل مرزآلمان به اتریش تا ۶ ماه دیگر تمدید شده است.

دیمتریس آورموپولوس، عضو کمیسیون پناهجویان اتحایه اروپا در این باره گفت که آلمان این مهاجران را از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد پذیرفت. وی همچنین تاکید کرد که این کمیسیون در هفته جاری یک تعهدنامه برای پذیرش پناهجویان از برلین دریافت کرده است.

سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیون نفر از آلمان تقاضای پناهندگی کردند. داده‌های اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان حاکی از آن است که بیشتر این پناهجویان از کشورهای سوریه، افغانستان، عراق و اریتره بودند.

اتحادیه اروپا در یک برنامه مهاجرتی قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ حداقل ۵۰ هزار نفر از پناهجویانی را که در شرایط بحرانی هستند به طور قانونی در کشورهای عضو اسکان دهد.

بجز آلمان، دیگر کشورهای عضو اتحادیه نیز متعهد شده‌اند تا حدود ۴۰ هزار پناهجو را به درون مرزهای خود بپذیرند و بدین ترتیب نه تنها هدف مورد نظر تامین خواهد شد بلکه از برآورد اولیه پیشی خواهد گرفت.

اتحادیه اروپا نیز با تخصیص یک بودجه ۵۰۰ میلیون یورویی از کشورهای میزبان پشتیبانی خواهد کرد.

با این حال پرو ازایل (PRO ASYL)، بزرگترین سازمان حقوق بشری آلمان، از این تصمیم دولت انتقاد کرده و آن را «خودسرانه» خوانده است. مدیر این سازمان پذیرش این میزان پناهجو را ناکافی دانسته و معتقد است دولت آلمان باید پذیرای همه کسانی باشد که در خطر مرگ قرار دارند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تلاش برای پایان دادن به کنترل مرزها

کمیسیون اتحادیه اروپا از آلمان خواسته است تا به مساله کنترل مرزها پایان دهد. آقای آورموپولوس در این باره اظهار داشت که باید به کنترل مرزها پایان داده و به سیستم شنگن یعنی منطقه سفر بدون ویزا باز گردیم.

هورشت زیهوفر، وزیر کشور آلمان اعلام کرد که کنترل مرزآلمان به اتریش تا ۶ ماه دیگر تمدید شده است ولی کنترل‌های سیستماتیک پروازها از یونان متوقف خواهد شد. وی همچنین افزود که دلیل کنترل مرهای داخلی این است که مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به درستی کنترل نمی‌شوند.

دیمتریس آورموپولوس و هورشت زیهوفر امروز در برلین با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا درباره مساله مهاجرت به بحث و گفتگو بپردازند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارشناس مهاجرت: تا ۲۰ سال دیگر از هر ۳ آلمانی یک نفر مهاجر خواهد بود

صدها پناهجوی غیرقانونی در آبهای مدیترانه پس از نجات به لیبی بازگردانده شدند

اعزام کشتی جنگی آلمان به دریای سرخ؛ برلین به ماموریت اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت کشتیرانی پیوست