تیراندازی به تیم امنیتی سازمان ملل در دوما کار بازرسان تسلیحات شیمیایی را به تاخیر انداخت

 تیراندازی به تیم امنیتی سازمان ملل در دوما کار بازرسان تسلیحات شیمیایی را به تاخیر انداخت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک منبع مطلع در سازمان ملل به رویترز گفته است که مشخص نیست که آیا روز چهارشنبه این بازرسان به دوما می روند و یا این بازرسی باز هم به تاخیر خواهد افتاد.

آگهی

به گزارش رویترز علت تاخیر آغاز به کار بازرسان تسلیحات شیمیایی سازمان ملل متحد در شهر دوما سوریه، تیراندازی به تیم امنیتی سازمان ملل متحد بوده است که برای بررسی وضعیت امنیتی به این شهر رفته بودند.

بازرسان تسلیحات شیمیایی قرار بود کارشان را روز چهارشنبه شروع کنند و از محل احتمالی استفاده از سلاح شیمیایی بازرسی و نمونه برداری کنند.

به گزارش رویترز جزئیات این تیراندازی هنوز مشخص نشده است.

خبرگزاری فرانسه روز گذشته به نقل از منابع دولتی سوریه گزارش کرده بود که تیم بازرسان وارد دوما شده اند با این حال رویترز می گوید که آنها هنوز وارد این شهر نشده اند.

یک منبع مطلع در سازمان ملل به رویترز گفته است که مشخص نیست که آیا روز چهارشنبه این بازرسان به دوما می روند و یا این بازرسی به تاخیر خواهد افتاد. بازرسان روز یک شنبه وارد دمشق شده اند.

بیشتر بخوانید:

 حمله شیمیایی ادعایی روز هفتم آوریل در دوما ده ها کشته بر جای گذاشت. آمریکا، فرانسه و بریتانیا یک هفته بعد در پاسخ به این حمله، چندین مرکز نظامی و تحقیقاتی در استان‌های دمشق و حمص را موشک باران کردند.

دولت بشار اسد و مقامات روسیه شورشیان و متحدان آن‌ها در سرویس‌های اطلاعاتی خارجی را مسئول صحنه سازی این حمله شیمیایی معرفی می‌کنند. دمشق و مسکو می‌گویند آنچه در دوما رخ داد، بهانه لازم برای حمله به سوریه را فراهم آورد.

فرانسه گفته است که احتمال آن وجود دارد که شواهد حمله با گاز سمی پیش از اینکه بازرسان بتوانند به شهر دوما برسند، از بین برده شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازرسان بین‌المللی وارد دوما شدند

حملات هوایی مشترک آمریکا، فرانسه و بریتانیا به چند پایگاه نظامی و مرکز تحقیقاتی در سوریه

روسیه بریتانیا را به «فتنه‌انگیزی» درباره حمله شیمیایی دوما متهم کرد