کانادا خانواده دیپلمات‌های خود را از کوبا خارج می کند

سفارت کانادا در هاوانا
سفارت کانادا در هاوانا Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  خبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت خارجه کانادا ضمن تاکید بر اینکه عامل بیماری مرموز دیپلماتهای این کشور و اعضای خانواده آنها مشخص نیست اعلام کرده است که عامل این بیماری می تواند «انسانی» باشد.

آگهی

دولت کانادا تصمیم گرفته است خانواده دیپلمات‌های این کشور در هاوانا را به دنبال بیماری مرموز آنها طی یک سال گذشته از کوبا خارج کند.

بنا به اعلام وزارت خارجه کانادا ۱۰ نفر از دیپلماتهای این کشور و اعضای خانواده آنها بین بهار تا پائیز سال ۲۰۱۷ دچار علائمی از جمله سرگیجه، سردرد و کاهش سطح تمرکز فکری شده بودند. در میان دیپلماتهای آمریکایی نیز ۲۴ نفر به علائم مشابهی دچار شده بودند. امری که منجر شد واشنگتن ماه سپتامبر (شهریور ماه) بیش از نیمی از کارکنان دیپلماتیک خود را همراه اعضای خانواده همه دیپلماتهای این کشور از هاوانا خارج کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
سفارت کانادا در هاوانارویترز

وزارت خارجه کانادا ضمن تاکید بر اینکه عامل بیماری مرموز دیپلماتهای این کشور و اعضای خانواده آنها مشخص نیست اعلام کرده است که عامل این بیماری می تواند «انسانی» باشد. با این حال وزارت خارجه کانادا در بیانیه خود از «روابط مثبت و سازنده» با کوبا تجلیل کرده است.

دولتهای کانادا و آمریکا ماه اوت (مرداد) گذشته اعلام کرده بودند که برخی از دیپلماتهای این دو کشور و یا اعضای خانواده آنها به دنبال بیماری در بیمارستان بستری شده اند.

دولت آمریکا سال گذشته احتمال داده بود که بیماری دیپلماتهای این کشور نتیجه استفاده از دستگاههای تولید اصوات باشد. با این حال منبعی خبری در دولت کانادا اکنون چنین امری را «نامحتمل» توصیف کرده است.

به گفته گروهی از پزشکان کانادایی و آمریکایی که افراد مبتلا به علائم مرموز را معاینه کرده اند بیماری آنها می تواند «نوع جدیدی از ضایعه مغزی» باشد. اتاوا اعلام کرده است که به تحقیق در مورد بیماری مرموز دیپلماتهای این کشور و اعضای خانواده آنها در هاوانا ادامه خواهد داد.

بنا به اعلام دولت کانادا از اوایل پائیز سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون علائم جدیدی در میان دیپلماتهای این کشور و اعضای خانواده آنها مشاهده نشده است.

دولت کوبا هرگونه دخالت احتمالی خود در بیماری مرموز دیپلماتهای آمریکایی و کانادایی و اعضای خانواده آنها را رد کرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیماری مرموز دیپلماتهای آمریکا در چین؛ واشنگتن هشدار سراسری داد

دانشجویی در اوتاوای کانادا مادر و فرزندانش را با چاقو به قتل رساند

سلاح خورشیدی مرگبار ارشمیدس که «کشتی‌های دشمن را به آتش می‌کشید» حقیقت داشت؟