هشدار وزارت خزانه داری آمریکا در باره ریسک پذیری تجارت با ایران

هشدار وزارت خزانه داری آمریکا در باره ریسک پذیری تجارت با ایران
هشدار وزارت خزانه داری آمریکا در باره ریسک پذیری تجارت با ایران
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سیگال ماندلکر، معاون وزات خزانه داری آمریکا تصریح کرد ما همچنان نسبت به وجود ریسک در معاملات مالی با ایران تاکید داریم زیرا آنها (مقامات ایرانی) به وعده های تغییر، اصلاح و شفاف سازی سیستم مالی عمل نکرده اند.

آگهی

ایالات متحده آمریکا ضمن استقبال از تصمیم احتمالی اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم هایی بر ضد ایران اعلام کرد شرایط را به گونه ای رقم زده است که تجارت با جمهوری اسلامی ریسک پذیر باقی بماند.

سیگال ماندلکر، معاون وزات خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی که یک فرد اسرائیلی تبار است روز سه شنبه تصریح کرد: «انجام تجارت در آنجا (ایران) همچنان با ریسک بالایی همراه است زیرا ایرانی ها سیستم (مالی و تجاری) خود را اصلاح نکرده اند.»

خانم ماندلکر که در لندن سخن می گفت در ادامه ضمن تاکید بر نبود شفافیت کافی در سامانه گردش مالی و سیستم بانکی در ایران مدعی شد که تهران همچنان حزب الله لبنان، حماس و بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را تحت حمایت مالی خود قرار می دهد.

این مسئول آمریکایی با اعلام اینکه بار اصلی مسئولیت شرایط کنونی بر دوش ایران است، تصریح کرد ما همچنان نسبت به وجود ریسک در معاملات مالی با ایران تاکید داریم زیرا آنها (مقامات ایرانی) به وعده های تغییر، اصلاح و شفاف سازی سیستم مالی عمل نکرده اند.

گفتنی است که اروپا پیش از این ضمن تاکید بر پایبندی به توافق هسته ای پنج قدرت جهانی با ایران موسوم به برجام اعلام کره است برای حفظ این توافقنامه چاره ای جز اعمال تحریم های جدید بر ضد تهران ندارد.

اروپایی ها از یک سو تحت فشار دولت ترامپ قرار دارند که سرسختانه خواهان ایجاد اصلاحات اساسی در برجام و یا خروج از آن است و از سوی دیگر می دانند که تهران هرگونه مذاکره در باره این توافقنامه هسته ای را رد خواهد کرد. در همین راستا فرانسه، بریتانیا و آلمان، کشورهای اروپایی عضو گروه ۱+۵، در تلاشند برای آنچه حفظ برجام خوانده می شود موافقت دیگر اعضای اتحادیه اروپا را جهت وضع تحریم های جدید بر ضد ایران جلب کنند.

این تحریم ها که گفته می شود به دلیل فعالیت های موشکی ایران وضع خواهد شد ۱۵ شخص و نهاد ایرانی از جمله سپاه پاسداران ایران را هدف قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: تلاش فرانسه، بریتانیا و آلمان برای وضع تحریم‌های اروپایی علیه ایران

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از کشورهای اروپایی خواسته است تا دوازدهم ماه مه، زمان تصمیم گیری کاخ سفید برای ادامه یا توقف تعلیق تحریم های هسته ای ایران، در خصوص بازنگری در برجام تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: پیامدهای تصمیم ترامپ برای خروج از برجام بر روابط بین‌المللی آمریکا

سیگال ماندلکر در پایان با اشاره به تحریم های وضع شده بر ضد کره شمالی خاطرنشان کرد با متحدان اروپایی برای خنثی کردن تلاش های پیونگ یانگ جهت دور زدن این تحریم ها در حال مذاکره است. وی همچنین افزود که کشورش در نظر دارد به رایزنی های نزدیک خود با بریتانیا در خصوص تحریم های روسیه ادامه دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مایک پنس: اگر مشکلات توافق هسته‌ای حل نشود از برجام خارج می‌شویم

در جلسه شورای امنیت برای پذیرش فلسطین در سازمان ملل چه گذشت؟ وتوی آمریکا در مقابل ۱۲ رای مثبت

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند