شکایت زنان داعشی فرانسوی زندانی در سوریه، در دادگاه فرانسه رد شد

شکایت زنان داعشی فرانسوی زندانی در سوریه، در دادگاه فرانسه رد شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانواده‌های چند زن فرانسوی که به گروه داعش در سوریه پیوسته‌اند و در کردستان سوریه زندانی‌اند، از دولت فرانسه شکایت کرده بودند که کاری برای بازگشت آنها به فرانسه انجام نمی‌دهد.

آگهی

دادستان پاریس شکایت وکلای خانواده‌های سه زن فرانسوی زندانی در سوریه از دولت فرانسه را رد کرد.

این زنان فرانسوی که برای جهاد و پیوستن به گروه داعش به سوریه رفته بودند و اکنون در کردستان سوریه زندانی هستند، از دولت فرانسه شکایت کرده بودند که کاری برای بازگشت آنها به فرانسه و محاکمه در دادگاه‌های فرانسوی انجام نمی‌دهد.

وکلای این زندانیان فرانسوی گفته‌اند که آنها بطور خودسرانه در بازداشت نیروهای کرد به سر می‌برند.

فرانسوا مولن دادستان پاریس گفته است که این شکایت وارد نیست چرا که فرانسه دارای نمایندگی دیپلماتیک در سوریه نیست و امکانی برای اقدام در وضعیت جنگ داخلی در سوریه را ندارد.

با این حال چهار وکیل این خانواده این استدلال دادستان را رد کرده‌ و می‌گویند که فرانسه وجود یک منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را به رسمیت شناخته و وزیر دفاع پیشین فرانسه حضور نیروهای ویژه فرانسه در سوریه را تایید کرده است.

بیشتر بخوانید:

دولت فرانسه چهارم ماه ژانویه به زندانیانی که در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه دستگیر شده‌اند گفته است که آنها باید همان جا بمانند تا زمانی که دادگاهی عادلانه به جرایم آنها رسیدگی کند. اما وکیل این جهادگرایان سابق می‌گوید که دولت فرانسه وظیفه دارد این افراد را که شهروندان فرانسه هستند به کشور بازگرداند.

وکلای آنها گفته‌اند که زنان جهادگرای سابق باید به فرانسه بازگردانده شوند و در فرانسه محاکمه شوند اما رها کردن آنها در سوریه باعث آسیب بیشتر این مادران و کودکانشان می شود.

مقام‌های قضایی فرانسه در عین حال به وزارت امور خارجه این کشور دستور داده‌اند تا شرایط نگهداری سه زن داعشی فرانسوی در نزد کردهای سوریه را بررسی کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیصد جنگجوی اسلام‌گرای فرانسوی در سوریه و عراق کشته شده اند

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه: از محاکمه بشار اسد حمایت می‌کنم

بازداشت زوج عراقی در آلمان به ظن عضویت در داعش و نسل‌کشی ایزدی‌ها