انفجار انتحاری در کابل دست‌کم یک کشته و ۱۲ زخمی برجای گذاشت

انفجار انتحاری در کابل دست‌کم یک کشته و ۱۲ زخمی برجای گذاشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این انفجار ساعت ۸:۴۰ دقیقه صبح جمعه در منطقه «قابل‌بای» و حوزه نهم پلیس شهر کابل روی داده است.

آگهی

انفجار یک خودروی انتحاری در کابل، پایتخت افغانستان در نزدیکی منطقه دیپلماتیک و سفارتخانه‌ها دست‌کم یک کشته و ۱۲ زخمی برجای گذاشت. به گفته وزارت داخله افغانستان تمام قربانیان از افراد غیرنظامی هستند.

یک مقام امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفته است که قربانی کشته شده این عملیات تروریستی، یک کودک بوده است. خبرگزاری فرانسه بر اساس تصاویری که در دست دارد این خبر را تاکید کرده است. 

به گزارش رسانه‌های افغانستان به نقل از منابع امنیتی این کشور، این انفجار ساعت ۸:۴۰ دقیقه صبح جمعه در منطقه «قابل‌بای» و حوزه نهم پلیس شهر کابل روی داده است.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان ضمن تائید این خبر اعلام کرد که این اتفاق حوالی ساعت ۹ بامداد روی داده و هدف این فرد انتحاری، کاروان نیروهای خارجی بوده است. نصرت رحیمی دستیار وی نیز افزود که هنوز اطلاعاتی درباره زخمی شدگان احتمالی این کاروان نیروهای خارجی در دست نیست.

این اولین حادثه خشونت‌بار در کابل است که نیروهای خارجی را هدف قرار می‌دهد. بیش از ۱۶ هزار نیروی خارجی تحت نظارت ناتو در افغانستان مستقر هستند. 

این حادثه دو روز از پس از آن اتفاق می‌افتد که اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به طالبان پیشنهاد گفتگوی صلح داد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده نگرفته است.

محل حادثه انفجار انتحاری کابل، جمعه دوم مارس (رویترز)

ماه گذشته میلادی نیز انفجار شدید در نزدیکی ساختمان‌های دولتی و اماکن دیپلماتیک شهر کابل ۱۰۰ کشته برجای گذاشت. همین موضوع باعث بالا رفتن سطح اخطار امنیتی در این شهر شده و ایست‌های بازرسی پلیس نیز افزایش یافت.

تنها در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰ هزار غیر نظامی این کشور در اثر حملات تروریستی کشته و زخمی شدند. 

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار انتحاری در جشن نوروز کابل دست‌کم ۳۱ نفر کشته و ۶۵ مجروح بر جای گذاشت

کابل؛ در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده ۲ نفر کشته شدند

شنبه خونین کابل؛ طالبان با آمبولانس بمبگذاری شده بیش از ۹۰ نفر را کشت