دختران خیابان انقلاب؛ تغییر شکل پست‌های مخابرات و برخورد پلیس با یک زن مخالف حجاب اجباری

لحظه پرتاب یکی از زنان مخالف حجا اجباری توسط پلیس ایران
لحظه پرتاب یکی از زنان مخالف حجا اجباری توسط پلیس ایران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در تصاویر منتشرشده در شبکه های اجتماعی یکی از ماموران پلیس ایران زن معترض به حجاب اجباری را از سکو به پایین پرتاب می کند.

آگهی

تصاویری ویدئویی که روز پنجشنبه در شبکه های اجتماعی پخش شد اعتراض نمادین یکی دیگر از زنان ایرانی به حجاب اجباری را نشان می دهد.

در تصاویر منتشرشده این زن بدون حجاب در حالی که روسری خود را به دست گرفته است بر روی سکویی دیده می شود. پیش از آنکه نیروی انتظامی این زن را از سکو به پایین پرتاب کند یکی از ماموران در حال گفتگو با او دیده می شود. این مامور پلیس از این زن می خواهد به دلیل «اخلال در نظم» از سکو پایین بیاید.

نیروی انتظامی ایران همچنین تلاش می کند گروهی از افراد حاضر در صحنه را که به تشویق این زن می پردازند متفرق کند. یکی از ماموران پلیس حاضر در صحنه خطاب به تشویق کنندگان می گوید: «بعدا پشیمان می شوید.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بیشتر بخوانید:

همزمان در یکی از ویدئوهای منتشرشده صدای گروهی از حاضران نیز شنیده می شود که قصد دارند از این زن بخواهند از سکو پایین بیاید تا او را از محل فراری بدهند. با این حال یکی از ماموران پلیس او را از سکو به پایین پرتاب می کند.

گزارشهای تائید نشده حاکی است که این زن پس از پرتاب از سکو دچار شکستگی از ناحیه پا شد.

روز گذشته نیز تصویر زنی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که بنا به گزارشها در خیابان قیطریه تهران روسری سفید خود را بر روی یک چوبدستی قرار داده بود. در شبکه های اجتماعی این زن شاپرک شجری زاده، مادر یک فرزند خردسال معرفی شد.

همزمان با انتشار این تصاویر عکس هایی نیز از تغییر شکل برخی از سکوهای مورد استفاده زنان مخالف حجاب اجباری در تهران منتشر شده است. شکل بالای این سکوها به حالت سه گوش در آمده است تا امکان ایستادن بر روی آنها وجود نداشته باشد.

منابع بیشتر • Social media

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تمام آنچه باید درباره جنجال اسنپ در ایران دانست

یکی از «دختران خیابان انقلاب» با فرزند ۹ ساله‌اش بازداشت شد

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود