بریتانیا : رقیب اتحادیه اروپا در دسترسی به بازارهای جهانی نیستیم

دیوید دیویس، وزیر برکسیت بریتانیا
دیوید دیویس، وزیر برکسیت بریتانیا Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«تصور این که بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا به ویرانکده‌ای بدل شده، چیزی بیش از یک داستان خیالی و بی‌اساس نیست.»

آگهی

بریتانیا خواستار آن شد که بر اساس یک پیمان نامه، به همراه اتحادیه اروپا به بازارهای جهانی دست یابند.

دیوید دیویس، وزیر برکسیت بریتانیا روز سه شنبه اعلام کرد:« کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای ادامه همکاری اقتصادی با کشورش، نباید فکر کنند که برکسیت قدرت رقابتی آن‌ها را در جهان کاهش داده است.»

دیویس که روز سه شنبه در نشستی در وین، پایتخت اتریش سخنرانی می کرد، خطاب به بازرگانان و صاحبان صنایع اروپا گفت : «تصور این که بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا به ویرانکده‌ای بدل شده، چیزی بیش از یک داستان خیالی و بی‌اساس نیست.»

او پیشنهاد داد به جای این تفکرات، بریتانیا و اتحادیه اروپا هر کدام با سیاست‌هایی جداگانه ولی با هدفی مشترک، در جهت حمایت از مصرف کنندگان و ثبات بازارهای مالی خود بکوشند. وی در توصیف این شیوه افزود : «این روشی مهمی است که با آن اقتصاد طرفین آینده‌ای روشن خواهد داشت و در عین حال این اقتصاد تا حد امکان شناور خواهد بود.»

بریتانیا تلاش دارد تا رهبران اروپا را برای امضای یک پیمان بازرگانی جدید متقاعد سازد و دیوید دیویس هم در همین چهارچوب در سفری دوره‌ای در حال بازدی از پایتخت‌های اروپایی است. حفظ پیوندهای اقتصادی نزدیک با اتحادیه اروپا بعد از برکسیت، برای دولت بریتانیا همچنان حیاتی می نماید.

در عین حال سران اتحادیه اروپا به بریتانیا هشدار داده‌اند که نمی‌تواند همزمان هم خارج از قواعد تجاری اروپا عمل کرده و هم با آن پیوند اقتصادی تنگاتنگ داشته باشد. اروپاییان بیم آن دارند که بریتانیا میزان مالیات‌های خود را کاهش بدهد تا بهتر بتواند سرمایه گذاران را از سراسر جهان جذب کند. اکنون به نظر می‌رسد مأموریت دیوید دیویس بر طرف کردن این نگرانی رهبران اروپا باشد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خطر حذف برخی یارانه‌های کشاورزی اروپا برای جبران کاهش بودجه ناشی از برکسیت

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت