تجسس در عمق ۱۱۵ متری دریا؛ پیکر سه جانباخته سانچی وارد ایران شد

تجسس در عمق ۱۱۵ متری دریا؛ پیکر سه جانباخته سانچی وارد ایران شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیکر میلاد آروی، مجید نقیان و محمد کاووسی پس از شناسایی از طریق تطبیق نمونه «دی ان ای» آنها در هنگ کنگ روز چهارشنبه وارد ایران شد.

آگهی

صبح روز چهارشنبه فرودگاه امام خمینی تهران شاهد ورود پیکر ۳ تن از جانباختگان نفتکش سانچی بود.

پیکر میلاد آروی، مجید نقیان و محمد کاووسی پس از شناسایی از طریق تطبیق نمونه «دی ان ای» آنها در هنگ کنگ، روز چهارشنبه وارد ایران شد.

مراسم تشییع و استقبال از پیکر این ۳ تن از خدمه نفتکش با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کمیته رسیدگی به سانحه سانچی انجام شد.

همچنین تعدادی از مقامات کشور و لشکری و خانواده های این جانباختگان در فرودگاه حاضر بودند.

سیروس کیان ارثی، مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران در حاشیه مراسم ورود پیکر این سه جانباخته در فرودگاه امام با اشاره به اینکه عملیات تجسس پیکر جانباختگان سانچی در عمق ۱۱۵ متری دریا ادامه دارد به ایرنا گفت: «شدت انفجار و آتش سوزی نفتکش سانچی به حدی بوده که وضعیت ظاهری این نفتکش را تغییر داده است، با این حال عملیات تجسس ادامه دارد و غواصان در تلاشند برای پیدا کردن پیکر سایر سرنشینان به هر نحوی که شده وارد کابین های نفتکش شوند.»

**بیشتر بخوانید: **

به گزارش ایسنا سخنگوی شرکت ملی نفتکش گفته است که مراسم رسمی تشییع پیکر این سه جانباخته روز جمعه بعد از نماز جمعه در تهران برگزار خواهد شد و بعد از تشییع خاکسپاری پیکر یکی از جانباختگان در تهران صورت می گیرد و پیکر یکی به کرج و دیگری به شاهین شهر منتقل می شود.

حادثه تصادف نفتکش ایرانی سانچی در ۱۶ دی ماه با یک کشته فله بر چینی باعث انفجار و آتش سوزی گسترده اش شد که طی آن ۳۲ پرسنل این نفتکش کشته شدند. سانچی بعد از یک هفته‌ای که در آتش سوخت در نهایت به اعماق دریا فرو رفت.

هنوز علت این حادثه مشخص نشده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چین: لکه نفتی سانچی به اندازه مساحت پاریس است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به یورونیوز: نقش چین در حادثه سانچی بررسی می‌شود