مذهبی‌های سنگال: ریحانا فراماسون و سفر او به داکار خطرناک است

Rihanna
Rihanna
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعضای انجمن مذهبی «نه به فراماسونری، نه به همجنسگرایی» معتقدند که حضور ریحانا در سنگال خطرات اجتماعی و فرهنگی به همراه دارد و از داکار خواسته‌اند که برنامۀ سفر ریحانا به این کشور را لغو کند.

آگهی

انجمن مذهبی «نه به فراماسونری، نه به همجنسگرایی» مستقر در شهر داکار، پایتخت سنگال اعلام کرد که از سفر ریحانا (ریانا)، ستاره مشهور موسیقی پاپ به این کشورغرب آفریقا استقبال نخواهد کرد.

قرار است ریحانا روز جمعه به عنوان سفیر سازمان مشارکت جهانی برای آموزش (GPE) در نشستی که در پایتخت سنگال برای تبادل نظر دربارۀ چگونگی تامین مالی این سازمان برگزار خواهد شد، شرکت کند. 

سازمان مشارکت جهانی در تلاش برای تسهیل آموزش میلیون‌ها کودک و نوجوان در کشورهای کمتر توسعه یافتۀ جهان است. قرار است نشست سنگال با ریاست مشترک مکی سال، رئیس جمهوری سنگال و امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و شمار قابل توجهی سرمایه گذار که آمادۀ تامین پروژه‌های آموزشی در کشورهای مختلف هستند، برگزار شود.

انجمنی مذهبی «نه به فراماسونری، نه به همجنسگرایی» متشکل از حدود ۳۰ گروه مذهبیِ عمدتا مسلمان، ریحانا را متهم کرده که عضو گروههای فراماسونری و همچنین عضو گروهی مشهور به «ایلومیناتی» (Illuminati) است. گفته می‌شود «ایلومیناتی» گروهی متشکل از شماری از نخبگانِ در سایه از سراسر جهان است که برای ایجاد نظم جدید جهانی فعالیت می‌کنند.

اعضای این انجمن مذهبی معتقدند که حضور ریحانا در سنگال خطرات اجتماعی و فرهنگی به همراه دارد و بر این اساس از مقامات سنگال خواسته‌اند که برنامۀ سفر ریحانا به این کشور را لغو کنند.

چنین ادعایی دربارۀ ریحانا پیش از این از سوی شماری از خوانندگان و نوازندگان رد شده است. وزیر کشور سنگال نیز اعلام کرده است که امنیت تمام شرکت‌کنندگان در این کنفرانس را تضمین می‌کند.

شیخ عمر، مسئول روابط عمومی انجمن مذهبی «نه به فراماسونری، نه به همجنسگرایی» می‌گوید که شرکت ریحانا در این کنفرانس تنها پوششی برای انجام هدفی مهمتر است. به گفتۀ او سفر ریحانا به سنگال همزمان است با تاریخی که فراماسون‌های آفریقا برای برگزاری یک گردهمایی در داکار تعیین کرده‌اند و از آنجا که ریحانا می‌خواهد شرکت در این جلسۀ فراماسونری از افکار عمومی پنهان بماند، قصد دارد به نام حضور در کنفرانس به این کشور سفر کند.

این واقعیت دارد که قرار بود طی روزهای ۲ تا ۳ فوریه بیست و ششمین نشست فراماسون‌های آفریقا در هتل بزرگی در داکار برگزار شود اما این نشست در نهایت در نیمۀ ژانویه تحت فشار این انجمن مذهبی و تهدیدات آنها لغو شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واتیکان بر ممنوعیت فراماسون‌ شدن کاتولیک‌ها تاکید کرد

خداحافظی فِنتی با صنعت مد و لباس؛ ریحانا بر تولید لوازم آرایشی متمرکز شد

ریحانا مَدونا را پشت سرگذاشت؛ دارایی ثروتمندترین خواننده زن به ۶۰۰ میلیون دلار رسید