دستگاه ام‌آر‌ای جان یک مرد هندی را گرفت

MRI
MRI
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مرد ۳۲ ساله هندی در زمان ملاقات یکی از بستگانش در بیمارستان، تصادفا توسط یک دستگاه ام‌آر‌ای مکیده شد و جان باخت. پلیس بمبئی یک پزشک و یک کارمند را به اتهام سهل‌انگاری منجر به مرگ دستگیر کرد.

آگهی

پلیس شهر بمبئی اعلام کرد یک مرد ۳۲ ساله روز دوشنبه ۲۹ ژانویه در زمان ملاقات یکی از بستگانش در یکی از بیمارستان‌های این شهر، تصادفا توسط یک دستگاه ام‌آر‌ای مکیده شد و جان باخت.

این مرد زمانی که دستگاه روشن بود با یک کپسول اکسیژن وارد اتاق ام‌آر‌آی شد و به درون دستگاه مکیده شد. وی بر اثر تنفس اکسیژن مایع که از کپسول اکسیژن به بیرون نشت کرده بود جان خود را از دست داد. 

دپاک داریج، سخنگوی پلیس بمبئی، به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما یک پزشک و یک کارمند را تحت بخش ۳۰۴ قانون مجازات هند به اتهام سهل‌انگاری منجر به مرگ دستگیر کردیم.»

در این حادثه کارمند بخش ام‌آر‌ای پس از خاموش کردن دستگاه از قربانی خواسته بود تا برای حمل کپسول اکسیژن به داخل اتاق ام‌آر‌ای به وی کمک کند اما به نظر می‌رسد دستگاه خاموش نبوده و این حادثه رقم خورده است.

ام‌آرآی روشی پرتونگارانه در تصویربرداری تشخیصی پزشکی و دامپزشکی است که اساس کار آن بر پایه ایجاد یک میدان مغناطیسی بسیار قوی است. به علت اینکه میدان مغناطیس قادر است فلزات را به خود جذب کند، چنانچه در زمان روشن بودن دستگاه اجسام فلزی در نزدیکی آن باشد، دستگاه فلزات را به سمت خود جذب می‌کند.

این نخستین باری نیست که حضور اجسام فلزی در مجاورت دستگاه ام‌آرای حادثه می‌آفریند. در سال ۲۰۱۴ نیز در بیمارستانی در دهلی نو کارگرانی که کپسول اکسیين را به درون اتاق حمل می‌کردند توسط دستگاه مکیده شده و به مدت ۴ ساعت بین دستگاه و کپسول محبوس و دچار آسیب دیدگی شدند. در سال ۲۰۰۱ نیز یک پسر ۶ ساله در نیویورک که تحت اسکن ام‌آرای بود با برخورد یک کپسول اکسیژن به جمجمه‌اش جان باخت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قوی‌ترین دستگاه ام‌آر‌آی جهان نخستین تصاویر خود را از یک کدو تنبل گرفت

شمار تجهیزات بیمارستانی سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی اروپا به نسبت شهروندان چیست؟

مرگ دهها کودک در دو بیمارستان هند بر اثر بیماری التهاب مغز