مدیر سیا: با نگارش نامه به قاسم سلیمانی به دنبال ارسال پیام روشنی بودم

مایک پومپئو، مدیر سیا
مایک پومپئو، مدیر سیا Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مایک پومپئو ابراز امیدواری کرد که مردم ایران ضمن مقابله با سیاست های حکومت این کشور دریابند که این سیاستها تامین کننده منافع کشورشان نیست.

آگهی

مایک پومپئو، مدیر اداره اطلاعات مرکزی آمریکا می گوید با نگارش نامه به قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به دنبال ارسال «پیام روشنی» برای او در زمینه تبعات حمله به منافع غرب بوده است.

او در مصاحبه با شبکه «بی بی سی» در مورد نامه خود به فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران گفت: «می خواستم پیام روشنی برای قاسم سلیمانی بفرستم که آمریکا، غرب، بریتانیا و دیگران منافعی دارند و هرگونه حمله به این منافع با مقابله به مثل روبرو خواهد شد.»

به گفته مایک پومپئو حمله ایران به منافع آمریکا برای واشنگتن «قابل تحمل» نخواهد بود. مدیر سیا همچنین ادعاهای مطرح شده در مورد عدم نفوذ کشورش در مناقشه سوریه را رد کرد. وی اظهار داشت: «بر روی این مشکلات پیچیده کار خواهیم کرد و با ایرانی ها هر جا که باشند مبارزه خواهیم کرد.»

مدیر اداره اطلاعات مرکزی ایالات متحده همچنین تاکید کرد ایران باید از «هزینه های فعالیتهایش در منطقه و اروپا» آگاه شود. وی این راه را بهترین شیوه جلوگیری از تشدید درگیری ها در سوریه دانست.

او در ادامه ابراز امیدواری کرد که مردم ایران ضمن مقابله با سیاست های حکومت این کشور دریابند که این سیاستها تامین کننده منافع کشورشان نیست.

بیشتر بخوانید:

رییس سی آی ای:افزایش نفوذ ایران در خاورمیانه فاجعه‌بار است

روسیه به دنبال نفوذ در انتخابات میان دوره ای آمریکا است

مدیر سازمان سیا در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد که از نظر او روسیه در راستای برنامه خود برای تاثیرگذاری بر سیاست داخلی کشورهای غربی در انتخابات میان دوره ای آمریکا دخالت خواهد کرد.

مایک پومپئو در حالی از برنامه مسکو برای اعمال نفوذ در انتخابات میان دوره ای ایالات متحده سخن می گوید که تحقیقات رابرت مولر، دادستان ویژه پرونده نفوذ روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا همچنان ادامه دارد.

روسیه تاکنون اتهام دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا و هرگونه تبانی با کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ را رد کرده است.

مایک پومپئو در گفتگو با شبکه «بی بی سی» در پاسخ به پرسشی در مورد تلاش احتمالی روسیه برای دخالت در انتخابات پیش رو اظهار داشت: «من هرگونه انتظاری بابت ادامه تلاش آنها برای [اعمال نفوذ را] دارم. با این حال به توانایی آمریکا برای برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه نیز اطمینان دارم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هشدار نسبت به قدرت سایبری چین

مدیر سیا در سخنان خود همچنین نسبت به توانایی سایبری چین هشدار داد. وی اظهار داشت: «شاهد تلاشهای دقیق برای سرقت اطلاعات آمریکا، نفوذ در ایالات متحده با استفاده از جاسوسان و افرادی که از طرف دولت چین علیه آمریکا اقدام خواهند کرد، هستیم.»

به گفته مایک پومپئو تلاشهای چین برای نفوذ در آمریکا به طور خاص در شرکت ها، مدارس، بیمارستان ها و نظام پزشکی آمریکا مشاهده شده است. وی در سخنان خود بر لزوم مقابله با تلاشهای پکن برای اعمال نفوذ در سطح جهان تاکید کرد.

پومپئو: کره شمالی تنها چند ماه با تولید موشک جدید فاصله دارد

مدیر اداره اطلاعات مرکزی آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه بار دیگر از پیشرفت کره شمالی در زمینه تولید موشکهایی با قابلیت استفاده در حمله اتمی احتمالی به آمریکا خبر داد.

به گفته وی پیونگ یانگ در آستانه تولید موشکهایی قرار دارد که قابلیت حمل کلاهک های هسته ای در حمله احتمالی به ایالات متحده را خواهند داشت.

مایک پومپئو اظهار داشت: «به نظرم ما و متحدانمان در سراسر جهان به طور جمعی به درک روشنی از توانایی کیم جونگ اون دست یافته ایم. صحبت بر سر این است که او تا چند ماه دیگر توانایی هدف گیری آمریکا با سلاح هسته ای را خواهد داشت.»

مدیر اداره اطلاعات مرکزی آمریکا در عین حال تاکید کرد کشورش گزینه های زیادی برای برکناری کیم جونگ اون از قدرت و محدودسازی توانایی پیونگ یانگ برای حمله هسته ای به ایالات متحده دارد. هر چند به گفته وی واشنگتن از پیامد احتمالی انتخاب چنین گزینه هایی برای متحدان آمریکا در منطقه خاور دور آگاهی دارد.

آگهی

بیشتر بخوانید:

کره شمالی: ترامپ مانند یک سگ هار پارس می کند**
**

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ولایتی: یمن برای عربستان ویتنام خواهد شد

وزیر دفاع آمریکا: تمرکز ما دیگر روی تروریسم نیست

رییس سی آی ای:افزایش نفوذ ایران در خاورمیانه فاجعه‌بار است