آلمان: شمار پناهجویان در سال ۲۰۱۷ کاهش چشمگیری داشت

آلمان: شمار پناهجویان در سال ۲۰۱۷ کاهش چشمگیری داشت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر کشور آلمان اعلام کرد که دولت این کشور همچنان به مبارزه با قاچاقچیان انسان ادامه خواهد داد. وی با ابراز امیدواری نسبت به کاهش شمار پناهجویان در سال ۲۰۱۸، افزود که در سال آینده اولویت دولت هدایت پناهندگان در پروسه شهروندی آلمان است.

آگهی

شمار پناهجویانی که در سال ۲۰۱۷ وارد آلمان شده اند نسبت به سالهای قبل به میزان یک سوم کاهش یافته است. بر اساس آماری که روز سه شنبه وزیر کشور آلمان اعلام کرد، در سال کذشته میلادی بیش از ۱۸۶ هزار پناهجو در این کشور درخواست پناهندگی داده‌اند که اکثر آنان از کشورهای سوریه، عراق و افغانستان بوده‌اند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۶، شمار پناهجویان ۲۸۰ هزار نفر بود.

این تعداد در مقایسه با سال ۲۰۱۵، زمانی که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درهای این کشور را به روی پناهجویان باز کرد، کاهش چشمگیری داشته است. در سال ۲۰۱۵، در اوج بحران پناهجویان در اروپا، آلمان ۸۹۰ پناهجو را به خاک خود پذیرفت.

توما دو مزیر، وزیر کشور کابینه آنگلا مرکل معتقد است که با وجود کاهش این آمار، تعداد پناهجویانی که از خاورمیانه و افغانستان می آیند همچنان زیاد است و این مشکل حال حاضر اروپاست.

بیشتر بخوانید:

آقای دو مزیر می افزاید که اکنون با کاهش شمار پناهجویان، دپارتمان امور پناهجویان و مهاجرین آلمان نیاز به مدیریت وضعیت بحران ندارد.

این خبر خوشی برای آنگلا مرکل است. وی در ماه‌های اخیر در تلاش بود تا دولتی ائتلافی میان حزب محافظه‌کاران و حزب سوسیال دموکرات‌ تشکیل دهد.

بر اساس توافق حزب دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل با حزب لیبرال «دموکرات های آزاد» و حزب سبزها آلمان به دلایل بشردوستانه سالانه تا سقف ۲۰۰ هزار نفر مهاجر خواهد پذیرفت. سیاست های مهاجرتی آنگلا مرکل در سال ۲۰۱۵ تاثیر جدی بر کاهش شدید آرای احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در انتخابات سراسری در سپتامبر گذشته داشت.

بیشتر بخوانید:

توما دو مزیر می‌گوید که بسته شدن مرزهای بالکان و راه مدیترانه برای رسیدن پناهجویان به اروپا یکی از دلایل کاهش ورود پناهجویان به آلمان بوده است.

بیشتر بخوانید: 

وزیر کشور آلمان همچنین اعلام کرد که دولت این کشور همچنان به مبارزه با قاچاقچیان انسان ادامه خواهد داد. وی با ابراز امیدواری نسبت به کاهش شمار پناهجویان در سال ۲۰۱۸ افزود که اولویت دپارتمان مهاجرت آلمان، وارد کردن پناهندگان به پروسه شهروندی در این کشور است. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شورای یهودیان آلمان: پناهجویان مجبور به بازدید از اردوگاه های حکومت نازی شوند

آیا تشخیص سن واقعی پناهجویان در آلمان قانونی می شود؟

چالش‌های مهم اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ چه خواهد بود؟