عملیات مشترک آلمان و ایتالیا برای بازداشت اعضای گروههای مافیایی

عملیات مشترک آلمان و ایتالیا برای بازداشت اعضای گروههای مافیایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دهها نفر از اعضای گروه مافیایی اندرانگتا، مافیای تاریخی منطقه کالابریای ایتالیا، در دو روز گذشته در آلمان و ایتالیا در یک عملیات گسترده نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

آگهی

نیروهای امنیتی آلمان و ایتالیا در یک همکاری دوجانبه نزدیک به دویست تن از اعضای گروه مافیای منطقه کالابریای ایتالیا، آندرانگتا، را در دو کشور  بازداشت کردند. نزدیک به ۵۰ میلیون یورو پول و اشیای گران قیمت نیز از این گروه ثبت و ضبط شد.

سردسته اندرانگتا، یکی از مخوفترین و قدیمی‌ترین گروههای مافیایی ایتالیا، ژوزپه فارائویی است که هفتاد سال دارد و با محکومیت حبس ابد در زندان است. البته او حتی در زندان هم دستورات را در هنگام مقتضی به اعضای این گروه می دهد و پسرانش جانشین او در راس هرم این گروه مافیایی هستند.

اندرانگتا به جز قاچاق مواد مخدر و عرضه آن در منطقه کالابریا، مونوپل نانوایی ها، خشکشویی‌ها و قبرستانها در این منطقه را نیز دارد. همچنین این گروه با زباله و صنعت بازیافت غیرقانونی درآمدهای میلیاردی در سراسر اروپا و خصوصا در قاره آفریقا بدست می آورد.  

گروه ژوزپه فارائو در آلمان هم قدرت زیادی دارند. شمار اعضای گروه‌های مافیایی در آلمان در ۹ سال گذشته، ۴ برابر شده است. گروه ندارنگتا، مافیای کالابریای ایتالیا طی این سالها موفق شده است ۳۳۳ عضو در ۵۱ زیر گروه در ابرقدرت اقتصادی اروپا جذب کند. این گروه با رشد ۴۵۵ درصدی روبرو بوده است.  

اندرانگتا در قرن نوزدهم در زندان های کالابریا شکل گرفت اما در طول قرن بیستم  قدرت گرفت و در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ با ربودن افراد و درخواست پول از بستگان آن ها پول زیادی بدست آورد. با پولی که از این آدم ربایی ها بدست می آمد رهبران اندارنگتا تصمیم گرفتند در زمینه  خرید و فروش کوکائین سرمایه گذاری کنند. می توان گفت که این گروه در میان دو رقیب دیگر ناپلی و سیسیلی کمی زودتر وارد قاچاق مواد مخدر شد. به همین دلیل آنها سود زیادی در دهه هفتاد میلادی کسب کردند. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوء استفاده مافیا از منابع مالی اسکان پناهجویان در جنوب ایتالیا

صدراعظم آلمان کارخانه مهمات‌سازی جدید را به هدف کمک به اوکراین افتتاح کرد

اعزام کشتی جنگی آلمان به دریای سرخ؛ برلین به ماموریت اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت کشتیرانی پیوست