استفاده از تلفن همراه شخصی در کاخ سفید ممنوع شد

کاخ سفید
کاخ سفید Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش از این از درز اطلاعات دولتی به رسانه ها ابراز ناخشنودی کرده بود.

آگهی

کارکنان کاخ سفید و بازدیدکنندگان از محل کار رئیس جمهوری آمریکا دیگر اجازه استفاده از تلفن های همراه خود را در این کاخ نخواهند داشت.

خبر اتخاذ این تصمیم یک روز پس از آن منتشر می شود که کتابی درباره جزئیات کار مقامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده به بازار عرضه شده است.

بخش مهمی از این کتاب که «آتش و خشم: کاخ سفید ترامپ» نام دارد براساس گفته های استیو بنون، مشاور ارشد پیشین دونالد ترامپ نگاشته شده است.

در بیانیه ای که روز پنجشنبه از سوی سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید منتشر شد آمده است: «امنیت و عدم نقص در سامانه فناوری کاخ سفید در راس اولویتهای دولت ترامپ قرار دارد. [...] بنابراین از هفته آینده استفاده از تمام دستگاه های شخصی در بخش غربی کاخ سفید برای کارکنان و مهمانان ممنوع خواهد بود.»

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی بلومبرگ، کاخ سفید از ماه نوامبر (آبان ماه) اعمال محدودیت در استفاده از تلفن های شخصی در کاخ سفید را در دست بررسی داشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش از این از درز اطلاعات دولتی به رسانه ها ابراز ناخشنودی کرده بود.

کتاب «آتش و خشم: کاخ سفید ترامپ» که توسط مایکل وولف نگاشته شده است از «نزاع های داخلی و ناکارآمدی» دولت کنونی آمریکا پرده بر می دارد.

در بخشی از این کتاب سخنانی از استیو بنون در مورد ملاقات مقامات رسمی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با یک وکیل روس در برج ترامپ در نیویورک نقل شده است. مشاور ارشد پیشین چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده این ملاقات را «خیانت آمیز» و «ضدمیهنی» توصیف کرده است.

وکیل دونالد ترامپ روز گذشته ضمن طرح اتهاماتی علیه استیو بنون تهدید به اقامه دعوی علیه او کرده بود.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: استیو بنن عقلش را از دست داده است

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا ترامپ سرود ملی کشورش را فراموش کرده است؟

نویسنده کتاب جنجالی در مورد ترامپ: همه او را با کودکان مقایسه می‌کنند

ترامپ: استیو بنن عقلش را از دست داده