صبیح المصری، میلیاردر فلسطینی در عربستان بازداشت شد

Flag map of Saudi Arabia
Flag map of Saudi Arabia
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

صبیح المصری، مالتی میلیاردر فلسطینی، امروز شنبه ۲۵ آذر (۱۶ دسامبر)، در یک سفر تجاری به ریاض، پایتخت عربستان سعودی بازداشت شد.

آقای المصری که تابعیت اردنی دارد، مدیر بانک و شرکت خدمات مالی «بانک عرب»، بزرگترین بانک اردنی و یکی از بزرگترین موسسات مالی خاورمیانه و همینطور مالک هتل‌های زنجیره‌ای و مراکز توریستی بسیاری در منطقه است. وی شهروند عربستان سعودی هم است.

به گزارش رویترز، برخی منابع آگاه گفته‌اند که پیشتر به وی اخطار داده شده بود که به علت دستگیری گسترده سیاستمداران و بازرگانان عربستان در هفته‌های گذشته، به این کشور سفر نکند.

ماه گذشته تعدادی از شاهزادگان، بازرگانان و مقامات سیاسی و نظامی عربستان سعودی به دستور کمیته مبارزه با فساد این کشور دستگیر و یا از سمت خود برکنار شدند.

این دستگیری‌ها تنها اندکی پس از تشکیل کمیته مبارزه با فساد از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی انجام شد. خبرگزاری رسمی عربستان سعودی هدف از تشکیل این کمیته را «پاسداری از منابع مالی ملی، مجازات فاسدان و فرصت طلبان سودجو» خوانده بود.

هنوز جزئیاتی دربراه این بازداشت و اتهام‌های احتمالی آقای مصری منتشر نشده است. 

با این حال یکی از افراد نزدیک به آقای المصری به خبرنگاران گفت: «وی برای پاسخگویی درمورد مسائل مالی و همکاران تجاریش بازداشت شده است.»

برخی رسانه های محلی گزارش دادند که او از روز پنج شنبه بازداشت شده است. 

انتشار این خبر در کشور اردن بسیاری را بهت زده کرده است بود چرا که آقای مصری صاحب تشکیلات تجاری بسیاری است که هزاران نفر در آنها کار می‌کنند.

صبیح المصری، در یک خانواده معروف فلسطینی در نابلس در کرانه باختری متولد شد. وی در جریان جنگ اول خلیج فارس در سال ۱۳۶۹ (۱۹۹۱ میلادی) و با تامین مایحتاج نظامیان آمریکایی به ثروت فراوانی دست یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عربستان حساب بانکی شاهزادگان بازداشتی را مسدود می‌کند

دستگیری شاهزادگان سعودی، مبارزه با فساد یا تحکیم قدرت ولیعهد؟

آرژانتین از پاکستان و سریلانکا خواست وزیر کشور ایران را بازداشت کنند