هشدار وقوع سونامی در پی زلزله شدید در اندونزی

هشدار وقوع سونامی در پی زلزله شدید در اندونزی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مرکز زمين شناسی آمريکا از وقوع زمین لرزه شدیدی به بزرگی ۶.۵ در مقیاس ریشتر در جزیره جاوه اندونزی خبر داد. این زلزله پر قدرت روز جمعه روی داده و کانون آن ۹۲ کیلومتری عمق زمین بوده است. برخی خبرگزاری ها بزرگی این زلزله را تا ۷.۳ در مقیاس ریشتر هم اعلام کرده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس در پی این زمین لرزه زنگ هشدار سونامی در اندونزی به صدا درآمده است. تصاویر و گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان از تخریب ساختمانهای زیادی در این جزیره پرجمعیت دارد.

بر اساس آخرین گزارش ها این زمین لرزه که در جاکارتا و دیگر شهرهای اندونزی هم احساس شده، دست کم یک کشته برجای گذاشته است.

سخنگوی سازمان مدیریت سوانح طبیعی اندونزی با اعلام کشته شدن یک نفر در غرب جاوه تصریح کرد قربانی فردی شصت و دو ساله بود که در زیر آوار خانه اش جان باخت. او همچنین از تخریب بسیاری از ساختمانها در شهر تاسیک‌مالایا واقع در پنجاه کیلومتری کانون زلزله خبر داد و گفت: «ما همچنان در حال تخمین و ارزیابی خسارات و تلفات ناشی از زمین لرزه هستیم و خبرهای تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.»

بر اساس گزارش رسانه های محلی، ساکنان شهر ساحلی سیلاکپ نیز برای احتیاط و در امان ماندن در صورت وقوع سونامی از محل تخلیه شده اند.

منابع محلی همچنین از زخمی دست کم پنج نفر دیگر در جزیره جاوه خبر داده اند.

کشور جزیره ای اندونزی بر روی کمربند زلزله خيز جهان قرار گرفته و به طور متناوب دچار زمين لرزه های شديدی می شود. در آخرین مورد در ماه سپتامبر وقوع زمین لرزه در سوماترا موجب اعلام هشدار سونامی در کشورهای این منطقه شد. زلزله ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ هم بیش از یکصد قربانی در این کشور گرفته بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها