پیروزی نامزد دموکرات در آلاباما؛ آرای جمهوریخواهان در سنا شکننده شد

 پیروزی نامزد دموکرات در آلاباما؛ آرای جمهوریخواهان در سنا شکننده شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ایالت بسیار محافظه کار آلاباما روز سه‎شنبه بر خلاف پیش‎بینی‌ها،«داگ جونز» دموکرات را به مجلس سنای آمریکا فرستاد و «روی مور» جمهوریخواه که از حمایت قاطع دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برخوردار بود با اختلافی اندک شکست خورد.

نتایج آراء تنها در دقایق پایانی به نفع آقای جونز رقم خورد و وی تنها با اختلاف ۱.۵ درصدی پیروز شد تا آراء سناتورهای جمهوریخواه در مجلس سنای که از اکثریت برخوردارند، شکننده شود.

با پیروزی «روی مور» سناتورهای دموکرات اکنون ۴۹ کرسی سنا را در اختیار می گیرند اما سناتورهای جمهوریخواه با در اختیار داشتن ۵۱ کرسی همچنان در اکثریت باقی می مانند.

در ۲۵ سال اخیر برای اولین بار است که ایالت آلاباما یک نامزد دموکرات را راهی سنا می کند.

روی مور جمهوریخواه اخیراً به چند فقره آزار جنسی از جمله یک دختر نوجوان متهم شد. وی این اتهامات را رد می کند و می گوید حاصل انگیزه‎های سیاسی است. وی به عنوان یک مسیحی بسیار معتقد شناخته می‌شود و از مخالفان ازدواج همجنسگرایان و قانون آزادی سقط جنین است.

رای گیری زودهنگام در ایالت آلاباما به منظور جایگزینی جف سشنز، سناتور پیشین این ایالت صورت گرفت. جف سشنز با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، دادستان کل آمریکا شد.

شکست نامزد جمهوریخواه از نامزد دموکرات در ایالت آلاباما شکستی برای دونالد ترامپ است، رئیس جمهوری که بر اساس نظرسنجی‌ها نامحبوب‌‎ترین رئیس جمهوری آمریکا در پایان اولین سال حضور خود در کاخ سفید است. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

آیا چشم داماد ترامپ به دنبال املاک ساحلی نوار غزه است؟